DHS bliver afholdt på Vandel Flyveplads lørdag og søndag d. 14-15. august 2010.
Flyvepladsen er nedlagt og bruges nu til større arrangementer og events - udover Danmarks Hurtigste Scooter, bliver bl.a. DHB - Danmarks Hurtigst Bil også afholdt på Vandel Flyveplads. Stedet er velegnet til store events, da området er meget stort og ligger forholdsvis langt væk fra private hjem.
ÅBNINGSTIDER:
DHS2010 starter lørdag kl. 9.30 - dog bliver portene åbnet ½-1 time før, eftersom der går lidt tid med at lukke folk ind. Vi skal derfor gøre opmærksom på at selvom man er kommet ind til træffet, må der ikke startes nogle maskiner op før kl. 9.30!
Sprint-anlægget og rullefeltet kører dagen lang både lørdag og søndag. Dog er der sprint-finale for de forskellige klasser sidst på eftermiddagen søndag - sprint-anlægget kan derfor ikke benyttes under finalen.
Træffet slutter søndag kl. 17.00.
FACILITETER:
Der vil være en madstand til træffet hvor der kan købes franske hotdogs, sodavand og vand - standen er åben under hele dagen både lørdag og søndag.
Der er selvfølgelig opstillet gode toiletter med håndvask.
Til træffet er der mulighed for at køre sprint på et professionelt sprint-anlæg. Det er også muligt at få testet sin scooter på et troværdigt og kalibreret rullefelt.
Der er stillet en god og udfordrende bane op som man kan køre på så meget man har lyst, og den populære "break-your-engine" bane vil også være der i år. Dette er en bane hvor man kan køre ligeud et langt stykke, hvilket gør den god til at indstille og afprøve sin maskine på, samt teste topfart.
PRÆMIER:
Præmierne for DHS2010 er ikke fastlagt endnu, men vil blive opdateret snarest.
- Kommer man fra Billund ad Grindstedvej skal man ned ad Grindstedvej (1. vej i rundkørslen) og følge skiltene mod Erhvervspark Vandel.
- Kommer man mod Billund ad Billundvej skal man til venstre i rundkørslen ad Hans Thomsens Vej, derefter højre ad Grindstedvej og følge skiltene mod Erhvervspark Vandel.
SPRINT INFORMATION
Til DHS kåres Danmarks hurtigste scooter i 150m sprint, ved hjælp af et state-of-the-art sprintanlæg og udstyr som kan måle tider med 1/1000 sekunds præcision.
Sprint-anlægget er åbent under hele træffet.
- 70cc SCOOTER - AC
I denne klasse kåres den hurtigste “almindelige” AC scooter.
Restriktionerne i denne klasse er følgende: sænket forgaffel, større bagfælg end original (dog er det tilladt at skifte fælge, så længe for- og bagfælg er samme størrelse), ændring af stel, forlænget motorophæng, wheeliebar eller generelt ting som giver sprint-fordele. Derudover skal der være monteret skjolde på scooteren (bart styr er tilladt). Dog skal det nævnes at hvis der mangler sidepaneler eller lign. så gør det ikke noget - det vi vil frem til er, at man ikke stripper scooteren fuldstændig for skjolde og andet for at mindske vægten og dermed opnå sprint-fordele.
- 70cc SCOOTER - LC
I denne klasse kåres den hurtigste “almindelige” LC scooter.
Restriktionerne i denne klasse er følgende: sænket forgaffel, større bagfælg end original (dog er det tilladt at skifte fælge, så længe for- og bagfælg er samme størrelse), ændring af stel, forlænget motorophæng, wheeliebar eller generelt ting som giver sprint-fordele. Derudover skal der være monteret skjolde på scooteren (bart styr er tilladt). Dog skal det nævnes at hvis der mangler sidepaneler eller lign. så gør det ikke noget - det vi vil frem til er, at man ikke stripper scooteren fuldstændig for skjolde og andet for at mindske vægten og dermed opnå sprint-fordele.
- 70cc SPRINTER - AC
I denne klasse kåres den hurtigste AC sprinter.
Alle former for modifikationer som giver sprint-fordele er tilladt - der er kun to restriktioner som skal overholdes: der må ikke være monteret NOS/gas og scooteren må ikke være over 70cc.
- 70cc SPRINTER - LC
I denne klasse kåres den hurtigste LC sprinter.
Alle former for modifikationer som giver sprint-fordele er tilladt - der er kun to restriktioner som skal overholdes: der må ikke være monteret NOS/gas og scooteren må ikke være over 70cc.
- FREE-FOR-ALL (AC+LC / over 70cc)
I denne klasse er alt tilladt, herunder NOS/gas samt cylinderkits der er over 70cc.
- 2-CYLINDRET
Denne klasse er ny i år, og er til 2 cylindret maskiner.
SPRINT INFORMATION
Bane:
Til DHS bliver der stillet en god og udfordrende bane op, hvorpå man kan teste sin scooters køreegenskaber, såvel som sine egne.
Banen er åben under hele træffet, og man må køre alt det man vil. Det er selvfølgelig gratis at køre på banen.
Break-your-engine bane:
Den populære "break-your-engine" bane vil også være der i år. Dette er en bane hvor man kan køre ligeud et langt stykke, hvilket gør den god til at indstille og afprøve sin maskine på, samt teste topfart.
Som noget nyt i år vil der være en fartmåler på denne bane, så man kan se hvor hurtigt man kører.
Banen er åben under hele træffet, og man må køre alt det man vil. Denne bane er ligeledes gratis at køre på.
CAMPING
Igen i år vil der være mulighed for camping. Man har mulighed for at komme dagen før selve træffet - altså fredag d. 13 august - og slå telt op og overnatte / campe på området indtil lørdag hvor træffet begynder.
Har man lyst til at komme og campe, vil indgangen for camping være åben fredag d. 13 august fra kl. 18.00 og 22.00. Kommer man uden for dette tidsrum, kan man først komme ind lørdag når træffet begynder.
REGLEMENT
Overtrædelse af én eller flere af disse regler medfører øjeblikkelig bortvisning fra træffet!
- Kørsel i pitområdet er ikke tilladt.
- Tag hensyn og udvis respekt for træffets andre deltagere.
- Alkohol er kun tilladt om aftenen og må derfor ikke nydes mellem kl. 9.00 og kl. 18.00 - hverken lørdag eller søndag.
- Der skal ryddes op efter sig selv. Det er en god idé at medbringe en eller flere sorte sække til sit eget skrald. Der vil selvfølgelig være skraldespande til træffet.
- Hasarderet kørsel hvor andre bliver generet / udsat for fare er ikke tilladt.
- Burnouts eller "kogere" er ikke tilladt.
- Vold, tyveri, osv. vil blive politiandmeldt.
SIKKERHEDSKRAV:
- Ved alle former for kørsel skal man have hjelm på, samt lange bukser og langærmet trøje/jakke.
- Scooteren man kører på skal være funktionsdygtig, dvs. bremser o.l. skal virke.
PRISER
WEEKEND-BILLET:
En weekend-billet giver adgang til træffet hele weekenden.
Man vælger selv om man vil komme fredag aften eller lørdag morgen - prisen er den samme.
Der skelnes mellem kørere og ikke-kørere. Kørere får et armbånd på, som giver adgang til banen, break-your-engine banen og sprint-anlægget dvs. alle former for kørsel. Uden armbåndet kan man ikke komme ind på nogle af banerne eller sprint-anlægget. Kørere må medbringe så mange scootere de har lyst til.
Weekendbillet for kørere: 400 kr.
Weekendbillet for ikke-kørere: 250 kr.
1-DAGS-BILLET - LØRDAG:
En lørdagsbillet giver adgang til træffet én dag - lørdag d. 14 august. Der skelnes mellem kørere og ikke-kørere. Kørere får et armbånd på, som giver adgang til banen, break-your-engine banen og sprint-anlægget dvs. alle former for kørsel. Uden armbåndet kan man ikke komme ind på nogle af banerne eller sprint-anlægget. Kørere må medbringe så mange scootere de har lyst til.
Lørdagsbillet for kørere: 250 kr.*
Lørdagsbillet for ikke-kørere: 150 kr.*
*Ved køb af en lørdagsbillet, betaler man den samme pris som en weekendbillet koster, men man får differencen udbetalt når man forlader træffet lørdag aften. Sidste frist for at forlade træffet lørdag, og dermed få differencen refunderet er kl. 18.30!
1-DAGS-BILLET - SØNDAG:
En søndagsbillet giver adgang til træffet én dag - søndag d. 15 august, hvilket betyder man kan opleve sprint-finalen og kåringen af Danmarks Hurtigste Scooter.
Der skelnes mellem kørere og ikke-kørere. Kørere får et armbånd på, som giver adgang til banen, break-your-engine banen og sprint-anlægget dvs. alle former for kørsel. Uden armbåndet kan man ikke komme ind på nogle af banerne eller sprint-anlægget. Kørere må medbringe så mange scootere de har lyst til.
Lørdagsbillet for kørere: 250 kr.
Lørdagsbillet for ikke-kørere: 150 kr.
For eventuelle spørgsmål vedr. billettyper, priser, osv. kontakt os endelig.
Tlf. 28595354
Email: support@msp-tuning.dk
SPRINT:
Gratis!
RULLEFELT:
100 kr. pr. rulning/test
Sidst rettet af BadAzz Tors Jun 24, 2010 12:32, rettet i alt 2 gange
Men nu er jeg nysgerrig på at høre, hvordan bliver sprinten afgjordt i år? Knock Out eller med den hurtigste tid på dagen? jeg håber mest på hurtigste tid på dagen.
og hvorfor har i lavet en kun 2cylinderede klasse? der er alligevel ikke flere en 3-4 2cylinderede i danmark så hvorfor ikke bare dele op i lille og stor FFA, lille ffa til Max 100cc og stor FFA til Max 210cc?
Indmeldt: 03. Feb 2010 Indlæg: 73 Geografisk sted: Østjylland
Skrevet: Man Jun 14, 2010 15:34 Emne:
Mads K skrev:
og hvorfor har i lavet en kun 2cylinderede klasse? der er alligevel ikke flere en 3-4 2cylinderede i danmark så hvorfor ikke bare dele op i lille og stor FFA, lille ffa til Max 100cc og stor FFA til Max 210cc?
Men nu er jeg nysgerrig på at høre, hvordan bliver sprinten afgjordt i år? Knock Out eller med den hurtigste tid på dagen? jeg håber mest på hurtigste tid på dagen.
Jeg syntes opdelingen er ganske ganske fin.
Og den giver det samme som det du forslår. I den klasse på +100ccm vil det kun være de 2 cylindrede maskiner, HHR team, Stig og så jeg der stiller op i . Og der vil de 2 cylindrede vinde alligevel.
Jeg syntes godt om Scooterbaseret motor, 1 cylindret >70 ccm
På den her måde giver det alle andre en chance for at vinde med 1 cylinder og hvad så hvis der kun er 3 der er 2 cylindrede, så er I jo sikret en pokal.
MEN
Hvem siger at det kun er danske 2 cylindrede der kæmper i den klasse?
Er det ikke det samme?
Den 2-cylindret klasse er lavet fordi folk der bygger sprintere ikke synes det er retfærdigt at de skal konkurrere mod 2-cylindret.
Sprintfinalen bliver afgjort i knock-out igen. Det er sq da for kedeligt bare at tage den hurtigste tid
Nicklossi skrev:
Jeg kommer da også
Men i år vil jeg gerne se reglerne håndhævede, ISÆR den med kørsel i pitten. Der var ingen der blev smidt ud sidste år.
Det er noget der bliver slået hårdt ned på. Sidste år håndhævede vi det en del mere end forrige år, men det er utroligt svært at styre så mange mennesker på sådan et stort område.
Og jo, der var én der blev smidt ud sidste år
Er det ikke det samme?
Den 2-cylindret klasse er lavet fordi folk der bygger sprintere ikke synes det er retfærdigt at de skal konkurrere mod 2-cylindret.
Sprintfinalen bliver afgjort i knock-out igen. Det er sq da for kedeligt bare at tage den hurtigste tid
Jeg troede virkelig i lærte af jeres fejl fra sidste år af, jeg syntes det er dumt at lave det med Knock out finale, ja det er muligt det er mere spændene at se på, det er jeg helt enig med dig i, men hvor mange af dem der var i top 8 i de forskellige klasser var det lige som mødte op til finalen? i kan jo heller ikke informere 1000 mennesker om hvem der skal med i knock out finalen, der er så mange som ikke møder op, fordi de ikke ved de er gået videre.
Knock-out finalerne er klart fedest. Så kan man med lidt held og dygtighed komme til tops, selvom man er underdog.
De fleste mødte nu op til finalerne sidste år. Der var da lidt, som ikke mødte op. Men no biggie. Der var bare lidt problemer med tiderne "pga halm foran sensorerne" - eller hvad undskyldningen var. Det var vist ikke alle, som gik videre på en tid, som de selv havde sat.
Knock-out fungerede også fint i 2008.
Men jeg kan da godt se, at det er træls med knock-out finalerne, hvis ens materiel ikke kan holde. Det har jeg selv prøvet med en knækket kickstarter aksel i finalen.
Knock-out finalerne er klart fedest. Så kan man med lidt held og dygtighed komme til tops, selvom man er underdog.
De fleste mødte nu op til finalerne sidste år. Der var da lidt, som ikke mødte op. Men no biggie. Der var bare lidt problemer med tiderne "pga halm foran sensorerne" - eller hvad undskyldningen var. Det var vist ikke alle, som gik videre på en tid, som de selv havde sat.
Knock-out fungerede også fint i 2008.
Men jeg kan da godt se, at det er træls med knock-out finalerne, hvis ens materiel ikke kan holde. Det har jeg selv prøvet med en knækket kickstarter aksel i finalen.
Men sådan er det jo i al motorsport. Bare fordi 908 HDI kører hurtigste omgange på lemans ever så holdte de jo ikke til det.
Knock out er imo den rigtige måde at afgøre det på.
Indmeldt: 13. Nov 2005 Indlæg: 3546 Geografisk sted: Randers
Skrevet: Tors Jun 17, 2010 8:13 Emne:
Jeg kan da se, at jeg skal have sponsoreret noget NOS, hvis jeg skal kunne kæmpe mod de andre, når nu FFA klassen er vidt åben.
Troede den ville blive begrænset ved 100cc, som den plejer.
Men jeg kommer self til at kæmpe mod 94cc Evo og 86cc 2Fast anyways.
Indmeldt: 13. Nov 2007 Indlæg: 687 Geografisk sted: Kolding
Skrevet: Tors Jun 17, 2010 13:44 Emne:
CLARK skrev:
Jeg kan da se, at jeg skal have sponsoreret noget NOS, hvis jeg skal kunne kæmpe mod de andre, når nu FFA klassen er vidt åben.
Skrevet: Tors Jun 17, 2010 20:39 Emne:
CLARK skrev:
Den stopper vel også ved 100cc. Det største kit du kan få er et 94cc.
Klassen "2-cylindret" giver vist sig selv.
Sidste år skulle man nu også have gas for at klare sig i FFA klassen, så der er intet nyt under solen der.
Indmeldt: 18. Dec 2005 Indlæg: 2916 Geografisk sted: Svendborg
Skrevet: Tors Jun 24, 2010 14:42 Emne:
Med lidt held kan det være jeg også lige kan nå dhs i år. knock out systemet endten elsker eller hader man, jeg har dog intet imod det da det også er fremgangsmåden alle andre steder. Titlen indebærer så også kørerens egenskaber som i enhver anden motorsport, og ikke blot maskinens evne til at accelererer.
Bliver dog i sprinter 70 cc klassen i år. Jeg håber dog at de folk med sprint-anlæget får styr på tingene så det hele ikke sejler ligesom sidste år.
Regner med MSP giver en billet, har hvis stadig gavekort for et par tusinde jeg aldrig har fået brugt.. hehe
Har lidt lyst til at få startet den gamle kriger jog op igen, selv om den sikkert ikke har en chance mere ud af hvad jeg kan se her på nettet mere. Men bar for sjov ???
Regner med MSP giver en billet, har hvis stadig gavekort for et par tusinde jeg aldrig har fået brugt.. hehe
Har lidt lyst til at få startet den gamle kriger jog op igen, selv om den sikkert ikke har en chance mere ud af hvad jeg kan se her på nettet mere. Men bar for sjov ???
Indmeldt: 11. Nov 2009 Indlæg: 493 Geografisk sted: Kibæk, ved Herning.
Skrevet: Man Jul 12, 2010 23:25 Emne:
Degnus skrev:
Tp Jog skrev:
DO IT
Så vidt jeg har hørt, så håber folk ikke at du kommer igen, da der så vil blive stor kamp til stregen.
Det er da lige præcis din jog alle vil måles med, da den har været hurtigst så mange gange hehe.
Jeg selv vil gerne køre mod dig, har din gamle sonic til og stå, kunne da være sjovt og se et ræs med de 2 dog er jeg ved og sætte 10" på så den kan være med i 70ccm lc scooter.
Det er da lige præcis din jog alle vil måles med, da den har været hurtigst så mange gange hehe.
Jeg selv vil gerne køre mod dig, har din gamle sonic til og stå, kunne da være sjovt og se et ræs med de 2 dog er jeg ved og sætte 10" på så den kan være med i 70ccm lc scooter.
Ja den har da været hurtig, men der er slet ikke set til motoren i flere år, fx. alle lejre, pakdåser, krumtap, gearing, og min polini sport vario som folk "griner af" har aldrig været skiftet, de hele har bare kørt siden 2004.
Men jeg kommer i år, skal lige har støvet joggen af engang og have skiftet lejre i i gearingen, så prøver vi for sjov igen..
Er slet ik rigtig inde i scooter rangen mere, hvem er det der har nogle af de hurtigste 70cc lc i std. klassen ?
Skrevet: Ons Jul 14, 2010 19:31 Emne:
Tp Jog skrev:
Ja den har da været hurtig, men der er slet ikke set til motoren i flere år, fx. alle lejre, pakdåser, krumtap, gearing, og min polini sport vario som folk "griner af" har aldrig været skiftet, de hele har bare kørt siden 2004.
Men jeg kommer i år, skal lige har støvet joggen af engang og have skiftet lejre i i gearingen, så prøver vi for sjov igen..
Er slet ik rigtig inde i scooter rangen mere, hvem er det der har nogle af de hurtigste 70cc lc i std. klassen ?
Skrevet: Ons Jul 14, 2010 22:14 Emne:
Thomas Uhrskov skrev:
Tp Jog skrev:
Jeg er lidt i tvivl med den klasse der hedder 70ccm scooter LC. Hvor meget kan man tillade sig at strippe scooteren for skjolde? Er frontskjoldet og panelet bag ved forhjulet og ind under scooteren nok? Jeg har nemlig placeret køleren foran benene, da jeg ikke vidste der skal skjolde på. Jeg har dog tænkt mig at skære ud i skjoldene så køleren kan stå der hvor den plejer, hvis ellers det er tilladt? Det skal siges at køleren får nok luft selv om frontskjoldet sidder på
Skrevet: Tors Jul 15, 2010 16:43 Emne:
mentaL skrev:
Jeg er lidt i tvivl med den klasse der hedder 70ccm scooter LC. Hvor meget kan man tillade sig at strippe scooteren for skjolde? Er frontskjoldet og panelet bag ved forhjulet og ind under scooteren nok? Jeg har nemlig placeret køleren foran benene, da jeg ikke vidste der skal skjolde på. Jeg har dog tænkt mig at skære ud i skjoldene så køleren kan stå der hvor den plejer, hvis ellers det er tilladt? Det skal siges at køleren får nok luft selv om frontskjoldet sidder på
Se det sådan her, du må faktisk ikke strippe den for skjolde. Nej frontskjoldet må ikke mangle.
Citeret fra www.danmarkshurtigstescooter.dk
- 70cc SCOOTER - LC
I denne klasse kåres den hurtigste “almindelige” LC scooter.
Vi tilføje at vi lige at fået testet vores nye tidtagningsanlæg.
Det medføre en del forbedringer bla scoreboards med tid og udgangshastighed, timeslips med TT, RT, og fart
løbende opdaterede top16 tider i hver klasse osv.
Ydermere vil der komme navn på timeslips og stillingslisterne og ikke kun nummer.
Alt i alt burde det steppe underholdningen for tilskuerne lidt op
Det medføre en del forbedringer bla scoreboards med tid og udgangshastighed, timeslips med TT, RT, og fart
Ydermere vil der komme navn på timeslips og stillingslisterne og ikke kun nummer.
Er det noget man kan se nogle billeder af, nogen steder? Ved det er blevet efterspurgt før
Er det noget man kan se nogle billeder af, nogen steder? Ved det er blevet efterspurgt før
Der kommer billeder af anlægget i løbet af næste uge
Årets træf nyhed. Det har vi manglet næsten alle år. SA's tidstagningssystem havde udgangshastighed, RT samt TT, så man kunne se det med det samme. Og det har været savnet lige siden.
Og tavlen med hurtigste tid, som sidst var i 2007, har også været savnet. Så, at man nu kan se top16 tider i hver klasse, er jo helt kanont!
Der kommer billeder af anlægget i løbet af næste uge
Årets træf nyhed. Det har vi manglet næsten alle år. SA's tidstagningssystem havde udgangshastighed, RT samt TT, så man kunne se det med det samme. Og det har været savnet lige siden.
Og tavlen med hurtigste tid, som sidst var i 2007, har også været savnet. Så, at man nu kan se top16 tider i hver klasse, er jo helt kanont!
Ja tavlerne skifte imellem tid og hastighed i når man er i mål.
R/T tiden får man på sin timeslip, (sammen med totaltid og hastighed).
Og system virker nemt og hurtigt at bruge, så satser på at vi kan holde køen lige så kort som de sidste par år.
Bliver også fedt at få nogle navne på kørene, så det ikke bare er nummer 4332 mod nummer 4534
Ja tavlerne skifte imellem tid og hastighed i når man er i mål.
R/T tiden får man på sin timeslip, (sammen med totaltid og hastighed).
Og system virker nemt og hurtigt at bruge, så satser på at vi kan holde køen lige så kort som de sidste par år.
Bliver også fedt at få nogle navne på kørene, så det ikke bare er nummer 4332 mod nummer 4534
Det lyder som et rigtig lækkert anlæg, glæder mig rigtig meget til at prøve det af og se, og det er en rigtig god fordel at man nu kan følge med og se hvad plads man ligger på, det er et stort plus Thumbs up her fra det er satme i orden.