Pro-Tuners Lounge Forum Indeks

FAQFAQ PTL merchandisePTL shop SøgSøg Tilmeldte brugereTilmeldte brugere GrupperGrupper KalenderKalender TilmeldTilmeld ProfilProfil Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder LoginLogin
Guider Anmeldelser Artikler Beregnere Vis indlæg siden sidste besøg

Speedline dribler til EICMA 2009

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Pro-Tuners Lounge Forum Indeks -> Scooter Snak
Forfatter Besked
Sputte
V.I.P. Bruger

Indmeldt: 21. Nov 2005

IndlægSkrevet: Fre Nov 06, 2009 9:44    Emne: Speedline dribler til EICMA 2009 Besvar, med citat

Yes, så blev det endelig november igen - og dermed også tid til endnu en omgang EICMA messen Cool

Jesper og jeg smutter afsted allerede i dag, så vi kan få set lidt af Milano også, en ting vi ikke har fået gjort for meget af de foregående år. Messen åbner først tirsdag, så der kommer ingen billeder inden da - men tirsdag aften kan I godt holde jer klar ved skærmene Wink

God weekend!

Sidst rettet af Sputte Lør Nov 07, 2009 13:37, rettet 1 gang
Tilbage til toppen
Kresjan
Updater-ikke crime!!!

Indmeldt: 03. Jun 2008
Geografisk sted: 6100 Haderslev

IndlægSkrevet: Lør Nov 07, 2009 2:17    Emne: Besvar, med citat

God tur! Kom så med nogle Stage6 dele!
Tilbage til toppen
Halskov
Halvsov!!

Indmeldt: 28. Nov 2007
Geografisk sted: Humlebæk

IndlægSkrevet: Lør Nov 07, 2009 3:54    Emne: Besvar, med citat

Speedline(r)?

Hm, god tur..
Tilbage til toppen
Krollen
Ready for æ' Rugekas'

Indmeldt: 17. Jun 2008
Geografisk sted: Djævleøen- Sjælland, Det er Danmark! Ikk Jylland :D!

IndlægSkrevet: Lør Nov 07, 2009 13:12    Emne: God tur Besvar, med citat

Lyder rigtigt spændende Razz. hvis der er noget som virkelig bar går i øjnene, så tag en masse billeder af det Razz. Og hvis i kan få en release dato for nogle af stage6 nye ting må i os gerne sige til. Hvis det altså er muligt Razz

God tur herfra.
Tilbage til toppen
aGrower
Rookie

Indmeldt: 10. Jun 2009

IndlægSkrevet: Lør Nov 07, 2009 21:02    Emne: Besvar, med citat

Det kunne også være fedt med en release dato til polinis BB kit. Very Happy - http://www.polini.com/en/page_242.html

God tur her fra. Smile !
Tilbage til toppen
Sputte
V.I.P. Bruger

IndlægSkrevet: Søn Nov 08, 2009 14:41    Emne: Besvar, med citat

Oh trust me, der skal nok komme datoer på bordet.
Tilbage til toppen
Krollen
Ready for æ' Rugekas'

Indmeldt: 17. Jun 2008
Geografisk sted: Djævleøen- Sjælland, Det er Danmark! Ikk Jylland :D!

IndlægSkrevet: Søn Nov 08, 2009 15:27    Emne: Besvar, med citat

Sputte skrev:

Simon, Hvor sætter i dato`erne op henne så ?
Tilbage til toppen
Kronborg ©
PTL addict

Indmeldt: 12. Feb 2006
Geografisk sted: Løgstør - Nordjylland

IndlægSkrevet: Søn Nov 08, 2009 15:33    Emne: Besvar, med citat

Krollen skrev:
Sputte skrev:

Mon ikke de kommer til at stå i dette topic ? Wink
Tilbage til toppen
Niox
V.I.P. Bruger

Indmeldt: 28. Nov 2005
Geografisk sted: Skanderborg

IndlægSkrevet: Man Nov 09, 2009 1:20    Emne: Besvar, med citat

Kronborg © skrev:
Krollen skrev:
Sputte skrev:

Mon ikke de kommer til at stå i dette topic ? Wink

Kan du bande på at de gør! Jeg glæder mig MEGET til at se, hvad de forskellige firmaer har af nyheder!
Tilbage til toppen
Sputte
V.I.P. Bruger

IndlægSkrevet: Tirs Nov 10, 2009 23:05    Emne: Besvar, med citat

Så er første dag overstået og selvom det stadig er en stor messe, kan den der finanskrise absolut også mærkes her. Som Behn nævner i Zoot tråden, så har Honda og Yamaha valgt ikke at udstille i år - en skam. Det har dog heldigvis ikke givet resten kolde fødder, så man kan stadig savle over Ducati, MV Agusta og meget andet godt.

Vi lagde ud med at køre lidt tidligt fra hotellet. Belært af tidligere år gad vi ikke stå midt i køen når bommene bliver åbnet kl. 10:00, for så bliver man, mildest talt, en del af en meget stor flok idioter der bare maser på. I år har vi dog planlagt en hel del møder, så vi røg ret hurtigt ind og fandt det første af dem og fik knævret. Faktisk synes jeg det meste af dagen er gået med møder og hvor vi tidligere år har haft rigtig god tid til at kigge os omkring, var der i dag kun 20 minutter osv. til lige at lure lidt rundt - håber det bliver lidt bedre i morgen.

Der er dog stadig nyheder og bl.a. kan det nævnes at Stage6 selvfølgelig ikke har ligget på den lade side. Der er nye cylindre, nye støddæmperen, snarlig release af R/T kittene, kickstarterpedaler, koblinger og en hulens masse mere. Vi har møde med dem i løbet af dagen i morgen og håber meget at kunne komme med en helt konkret dato på R/T kittene - samt mange af de andre nye dele. Som jeg ser det skulle bl.a. geardæksel og remskiver snart være klar til Piaggio - Oversize variatorer til alle motorer lader dog vente på sig, da de ikke er tilfredse med ydelsen endnu.

Som nævnt er messen lidt mindre i år, hvilket bestemt også kan mærkes på antallet af besøgende. Der er betydeligt mere plads i år og ikke så meget skubberi, selvom Italinere ikke er de bedste til at se sig for når de går - har de valgt en bane holder de den, punktum! Det gode ved det, forholdsvis, lave besøgstal er dog at man kan komme til div. steder og der ikke hele tiden vader folk ind foran når man henholdsvis tager billeder og filmer.

Et smut forbi Malossi standen for at se efter nyheder, afslørede at de absolut ikke gør for meget i dele til 50ccm denne gang. Der er to sæt nye håndtag, lidt dele til Yamaha Giggle og ellers ikke meget mere. Maxiscootere er der derimod masser af lir til, men jeg forstår dem så udemærket da der virkelig kører mange af de store modeller rundt hernede.

På grund af da mange møder vi booket i dag, nåede vi ikke ned i de to bagerste haller. Jeg har derfor absolut ingen info fra Polini endnu og kan derfor intet sige om alle deres nyheder såsom Big Bore kit, koblinger, luftfilterindsatser, ny tænding til Piaggio osv. - det lover jeg at rette op på til i morgen aften!

Ifølge EICMA brochuren skulle det hele lukke kl. 18:00, men folk gik fortsat rundt, så der fik vi indhentet lidt af det tabte. Der blev gloet på div. nye motorcykler, alskens carbon tilbehør og lidt af de smukke mennesker der er blevet parkeret på maskinerne... Wink

Efterfølgende smuttede vi ind til centrum for at spise aftensmad sammen med Zoot drengene og efterfølgende finde et sted med lidt dessert. Regn med de havde én af verdens absolut bedst Tiramisuer, for hylan jeg kunne have spist mange - hvis bare jeg ikke havde spist rigeligt med aftensmad i forvejen Wink

Vil liste op på nu og få smidt skinkerne i vejret, de skal jo trods alt gerne holde to dage endnu. Jeg ved Jesper pt. arbejder på at få billederne online og så snart det er sket vil de være at finde på Speedline.dk/galleri, samt på Facebook.

Yderligere info kommer i morgen aften og forhåbentlig lidt tidligere end i dag.
Tilbage til toppen
Halskov
Halvsov!!

Indmeldt: 28. Nov 2007
Geografisk sted: Humlebæk

IndlægSkrevet: Ons Nov 11, 2009 0:02    Emne: Besvar, med citat

weaah, lyder ikke helt dårligt !!
Glæder mig til flere billeder og mere info !
Tilbage til toppen
Degnus
For STREET til Danmark

Indmeldt: 06. Maj 2007
Geografisk sted: Ugelbølle, 25 km fra Århus (:

IndlægSkrevet: Ons Nov 11, 2009 7:49    Emne: Besvar, med citat

Det er virkelig en af de tilbagevende favorit tråde, syns altid det er hammer spændene at se hvad man kan gå og glæde sig til Smile Glæder mig til at se billeder Smile
Tilbage til toppen
Nicklossi
PTL addict

Indmeldt: 16. Jul 2008
Geografisk sted: Langeland

IndlægSkrevet: Ons Nov 11, 2009 19:07    Emne: Besvar, med citat

Glæder mig helt vildt til både at se billeder, samt at høre mere. Du får det virkelig til at lyde spændende! Smile

Og er det en messe kun for forhandlere, eller kan private også komme ned og kigge en tur? Smile
Tilbage til toppen
Bidstrup
Årets PTL'er 2009

Indmeldt: 18. Dec 2005
Geografisk sted: Svendborg

IndlægSkrevet: Ons Nov 11, 2009 20:01    Emne: Besvar, med citat

aGrower skrev:
Det kunne også være fedt med en release dato til polinis BB kit. Very Happy - http://www.polini.com/en/page_242.html

God tur her fra. Smile !

Forår 2010 ved jeg fra en jeg kender som også var i Milano.
Tilbage til toppen
Sputte
V.I.P. Bruger

IndlægSkrevet: Ons Nov 11, 2009 21:52    Emne: Besvar, med citat

I dag har været en meget anderledes dag end i går, der var nogen flere mennesker og antallet af planlagte møder var noget lavere. Det betød mere frihed til at få set sig omkring og muligheden for at få savlet grundigt igennem over nye modeller fra - i mit tilfælde - især Ducati. Der er intet som et mesterværk fra Italien krydret med grøn/hvid/rød tilsat en god omgang carbon og store potter, yessir!

Dagens møder var dog absolut med mere spændende producenter og bl.a. Stage6 fik vi hevet release-dates på flere produkter ud af. F.eks. kan det nævnes at den nye Stage6 R/T tænding er så godt som klar. Som nogen måske så på billederne fra i går, er der mulighed for at tilslutte den til en pc og selv ændre på kurver osv. - endnu ved jeg dog ikke om det er noget der skal købes til seperat. Samtidig bliver der også arbejdet på dele til Minarelli AM6 og til Derbi/Gilera gearmotoren, til at starte med kommer der studs og membran, men efterfølgende vil der også komme cylinderkit, tænding osv. Stage6 R/T kittene er efterhånden også på trapperne, faktisk skulle de være klar i løbet af de næste to uger og vi skulle gerne modtage dem samtidig med R/T udstødningerne. Indtil videre er begge dele kun klar i 70ccm, men det ér da dejligt der endelig sker noget her. Som nævnt i går var der lidt knas med Oversize variatoren, ydelsen er ikke helt som ønsket på den korte Piaggio motor og før det er løst bliver der intet frigivet.

Polini har ikke været forrest i køen mht. nyheder i meget lang tid, men er nu endelig vågnet op og knokler afsted med fuld tempo. Som nævnt i går er der bl.a. et Big Bore kit på vej - navnet bliver umiddelbart Polini Big Evolution. Det skulle meget gerne være på markedet i februar eller marts, prisen er endnu ukendt. På Polini standen stod der en sprinter med kittet på en Piaggio blok og en Aerox med kittet til Minarelli. Begge var udstyret med hvad der lignede 28mm karburatorer, så der kunne også meget vel være noget på vej der, men det fik vi intet at vide om. Faktum er i hvert fald at de mener det alvorligt nu og der i de kommende mange nyheder burde være flere nye ting fra dem. Vi så også den nye tænding til Piaggio, men tør ikke sige for meget før vi har fået den testet selv - desværre var den gamle jo ikke så medgørlig som forventet.

I området udenfor hallerne er der flere ting igang, bl.a. et større areal med crossere der laver hop og tricks, stuntkørsel på atv og scooter - og i år en rigtig sjov nyhed. Fjernstyrede 2-hjuls crossere i størrelsesforholdet 1:10 (vil jeg gætte på). At dømme ud fra dem der styrede dem, krævede det en del øvelse at holde dem oprejst og køre flere runder i træk, men alligevel god underholdning da tyngdepunktet var meget lavt og den dermed selv kunne rejse sig op igen når den fik gas.

Jeg ved Jesper er igang med dagens billeder og de burde kunne ses i galleriet inden så længe. Der kommer ingen update i morgen aften, da vi kører mod Danmark så snart vi forlader messen - regner dog med at kunne poste det såfremt jeg finder net på en tankstation eller lign. på vej hjem.
Tilbage til toppen
Attermann
PTL addict

Indmeldt: 14. Okt 2006
Geografisk sted: skanderborg, østjylland

IndlægSkrevet: Ons Nov 11, 2009 22:33    Emne: Besvar, med citat

Lyder virkelig lækkert Very Happy så får jeg vist mit R/T kit lige inden det kommer ellers Razz og så er det bare at spare op til R/T udstødningen!
Tilbage til toppen
Velo
PTL Admin

Indmeldt: 25. Okt 2005
Geografisk sted: Risskov - Aarhus

IndlægSkrevet: Ons Nov 11, 2009 22:39    Emne: Besvar, med citat

Lyder alligevel til at der sker noget spændende i nærmeste fremtid?
Var der noget EVO 3 til Minarelli?
Og kan I ikke spørge dem hvorfor de ikke laver evo udstødninger til Minarelli motoren der ikke går i banen i højre sving?
Tilbage til toppen
Kronborg_:D
Rookie

Indmeldt: 06. Apr 2009

IndlægSkrevet: Tors Nov 12, 2009 10:37    Emne: Besvar, med citat

Jeg syntes virkelig det lyder godt, stortset alt det fra stage6's side!
Tror virkelig der er mange der har planer om at få købt det R/T cylinder-
kit, ligesom jeg selv har.

Og der er sikkert også rigtig mange andre lækre ting der bliver uunværlige i de fleste tuneres øjne. Very Happy
Tilbage til toppen
Mads K
2Fast4Mads

Indmeldt: 09. Sep 2007
Geografisk sted: Søndersø

IndlægSkrevet: Tors Nov 12, 2009 16:38    Emne: Besvar, med citat

Det lyder virkelig spændene alt det der sker der nede og er meget spændt på at høre mere om den nye Stage6 tænding som kan sættes til computeren, det lyder noget spændene.

Har i nogle datoer som i vil afsløre på, Stage6 tændingen og Stage6 Geardækslet til piaggio, og de efterfølgende R/T kits (86cc og 95cc)
Tilbage til toppen
LaLLe
ZEBRA!

Indmeldt: 07. Okt 2005
Geografisk sted: Fredericia

IndlægSkrevet: Tors Nov 12, 2009 16:41    Emne: Besvar, med citat

Jeg synes faktisk den nye polini tænding er væsentligt mere interessant end en PVL tænding der kan sættes til en computer. Det er der ikke ligefrem noget nyt i og investere man i det rigtige udstyr kan de fleste digitale pvl'er programmeres. Det er desværre bare ikke helt billigt, det er nok det stage 6 har lavet om på, på en eller anden led.

Nej den nye polini er lettere, dog uden lys, 4 forprogrammerede kurver samt den så forchromede mulighed at lave sine egne via pc.
Til piaggio har der åbenbart været lidt bøvl men min fungere uovertruffent nu, og får jeg ikke solgt nummer to bliver den monteret på runneren for at se hvor meget det kan give på den.
Tilbage til toppen
Sputte
V.I.P. Bruger

IndlægSkrevet: Fre Nov 13, 2009 9:01    Emne: Besvar, med citat

Sidste dag på messen er overstået og vi sidder i bilen her kl. 18:02 og er på vej mod Danmark - kun 1.427km til vi lander i Speedline Wink

De tidligere dage har besøgstallet været mærkbart lavere end de forrige år, men i dag - hvor messen var åben for alle (tirsdag og onsdag er kun for forhandlere) - væltede det rundt med alt fra skolebørn til pensionister, nogen stod mere i vejen end andre. Samtidig går alt desuden også en tand op i gear om torsdagen. Musikken bliver højere, der er mere dans, mere hud og mange flere flyvers og klistermærker.

Vi har ikke haft særlig mange møder i dag, belært af tidligere år er torsdag ikke dagen at skulle haste rundt til div. møder - det ér simpelthen tæt på umuligt at komme hurtigt frem pga. menneskemængden. Da vi var hos Polini i går for at høre om nyheder, blev vi inviteret til at komme forbi i dag til frkost. Det tilbud takkede vi selvfølgelig ja til og klokken 12:30 var vi installeret og klar til pizza, sandwich og andre herligheder.

Efter frokosten tilbragte Jesper og jeg lidt tid i området udenfor. Vi så bl.a. en atv og en pitbike lave nogen lettere spektakulære hop, hvor især gutten på atven havde godt styr på de forskellige tricks. Efterfølgende var der trial show med fire maskiner, men de havde ingen kasser eller lign. at køre op af eller henover, så det var egentlig jævnt kedeligt at glo på - ergo røg vi videre!

Til trods for torsdag normaltvis er dagen hvor der starter danseshows og opvisninger, var der meget meget få af disse i år - faktisk oplevede vi ikke ét eneste. Vi kom forbi Kymco standen umiddelbart som et af deres danseshows sluttede, så det vi fik desværre ikke skudt hverken billeder eller video af, beklager Sad

Det var alt fra EICMA i år, men vi håber at se flere af nyheder i vores sortiment inden alt for længe - især de af Stage6 tingene som der har været reklameret for i et par år efterhånden.

P.s. billeder kommer i løbet af fredag når vi er hjemme Smile
Tilbage til toppen
Sputte
V.I.P. Bruger

IndlægSkrevet: Fre Nov 13, 2009 9:03    Emne: Besvar, med citat

Og så I nok kan gætte, så er vi landet i Speedline nu - skønt at køre om natten!
Tilbage til toppen
Mads K
2Fast4Mads

Indmeldt: 09. Sep 2007
Geografisk sted: Søndersø

IndlægSkrevet: Fre Nov 13, 2009 14:35    Emne: Besvar, med citat

For satan da, Team Christofolinis stand er godt nok et sted jeg kunne stå hele dagen var og savle over deres maskiner hele dagen, syntes det er nogle rimelig geniale og fede ting de får lavet. Razz
Tilbage til toppen
ELSNER
Rookie

Indmeldt: 19. Okt 2009
Geografisk sted: Stenløse

IndlægSkrevet: Man Nov 16, 2009 23:27    Emne: Besvar, med citat

er det et TCR LC cyllinder til lodret minarelli motor som er på et af billederne eller?
Tilbage til toppen
Sputte
V.I.P. Bruger

IndlægSkrevet: Tirs Nov 17, 2009 0:51    Emne: Besvar, med citat

Elsner, jeps, det kom på markedet tidligere i år.
Tilbage til toppen
Papa Jon
Comin' straight outta SG!

Indmeldt: 10. Sep 2007
Geografisk sted: Sønderjylland (Kolding omegn)

IndlægSkrevet: Tirs Nov 17, 2009 7:54    Emne: Besvar, med citat

Sputte skrev:
Elsner, jeps, det kom på markedet tidligere i år.

Er det et kit i har planlagt at få på lager? Smile
Hvis ja, ved i så evt noget om hvornår?
Tilbage til toppen
ELSNER
Rookie

IndlægSkrevet: Tirs Nov 17, 2009 11:13    Emne: Besvar, med citat

Kunne ogs godt tænke mig ay vide om i får det på et tidspunkt? Så ville man spare de penge på en ny blok jo Smile
Tilbage til toppen
LaLLe
ZEBRA!

Indmeldt: 07. Okt 2005
Geografisk sted: Fredericia

IndlægSkrevet: Tirs Nov 17, 2009 15:33    Emne: Besvar, med citat

ELSNER skrev:
Kunne ogs godt tænke mig ay vide om i får det på et tidspunkt? Så ville man spare de penge på en ny blok jo Smile

Næste gang brug lige lidt længere tid på dit indlæg, der mangler et å og så har du fået byttet rundt på t og y.

Forvent nu ikke at fordi det er lc at det bare er det vildeste og kan sammenlignes med et ts2 kit eller lign til vandret mina. Lodret mina har altid har store ydelses problemer og bare fordi det bliver lc bliver det nok ikke væsentligt anderledes.
Tilbage til toppen
Sputte
V.I.P. Bruger

IndlægSkrevet: Tirs Nov 17, 2009 17:08    Emne: Besvar, med citat

Det er ikke noget vi kommer til at lagerføre, men det kan tages hjem på bestilling - og der skal forudbetales for det.
Tilbage til toppen
ELSNER
Rookie

IndlægSkrevet: Tirs Nov 17, 2009 19:13    Emne: Besvar, med citat

hvornår regner i med at man kan bestille det? Razz
Tilbage til toppen
Pallenaldo
Administrator

Indmeldt: 18. Okt 2005
Geografisk sted: Aars

IndlægSkrevet: Tirs Nov 17, 2009 19:27    Emne: Besvar, med citat

ELSNER: Læs de regler! Og følg dem! Lalle har lige skrevet det til dig!
Tilbage til toppen
Sputte
V.I.P. Bruger

IndlægSkrevet: Tirs Nov 17, 2009 20:09    Emne: Besvar, med citat

Elsner,

Send en mail, så kigger vi på det.
Tilbage til toppen
Sputte
V.I.P. Bruger

IndlægSkrevet: Tirs Nov 17, 2009 20:09    Emne: Besvar, med citat

Så er der video klar fra EICMA den kan findes på YouTube.com

EICMA 2009 - Speedline.dk
Tilbage til toppen
Jonas Mader
Comin' straight outta SG!

Indmeldt: 23. Jan 2008
Geografisk sted: Fyn :)

IndlægSkrevet: Ons Nov 18, 2009 13:39    Emne: Besvar, med citat

Sputte skrev:
Så er der video klar fra EICMA den kan findes på YouTube.com

EICMA 2009 - Speedline.dk

Alt for fed film Simon!, du er virkelig ved at blive hård til det. Og kanon musikvalg synes jeg. Smile
Tilbage til toppen
Nicklossi
PTL addict

Indmeldt: 16. Jul 2008
Geografisk sted: Langeland

IndlægSkrevet: Tors Nov 19, 2009 17:30    Emne: Besvar, med citat

Fed film! Smile

Men den sprinter du filmer omkring 1:45, vender bagdækket ikke forkert på den? Razz
Tilbage til toppen
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Pro-Tuners Lounge Forum Indeks -> Scooter Snak Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1