Pro-Tuners Lounge Forum Indeks

FAQFAQ PTL merchandisePTL shop SøgSøg Tilmeldte brugereTilmeldte brugere GrupperGrupper KalenderKalender TilmeldTilmeld ProfilProfil Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder LoginLogin
Guider Anmeldelser Artikler Beregnere Vis indlæg siden sidste besøg

Gilera Stalker Variator - Malossi Multivar 2000 MHR Team Pro

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Pro-Tuners Lounge Forum Indeks -> Scooter Snak
Forfatter Besked
StalkMis
Comin' straight outta SG!

Indmeldt: 08. Mar 2010

IndlægSkrevet: Man Mar 08, 2010 19:27    Emne: Gilera Stalker Variator - Malossi Multivar 2000 MHR Team Pro Besvar, med citat

JA som sagt har jeg et problem vil jeg mene jeg har købt Variator - Malossi Multivar 2000 MHR Team og har en Krumtap - Doppler Endurance men når jeg sætter de 2 afstands skiver jeg har std den til olie pumpen og den normale så kan jeg nemt dreje varioen rund den tager ikke fat i krumtappen og når jeg så fjerne 1 af skiverne så skraber den på blokken men så siger min ven at det gør ikke noget den ikke tager fat på krutappen når du spænder møtrikken så bevæger den sig ikke hvis i forstå??? laver en video idag og vil blive meget glad hvis i kan hjælpe mig !!! Smile og her er videoen http://www.scootergalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=74594
Tilbage til toppen
Nikolaj M. Larsen
Ready for æ' Rugekas'

Indmeldt: 01. Mar 2009
Geografisk sted: Ikast

IndlægSkrevet: Man Mar 08, 2010 19:41    Emne: Besvar, med citat

Hej, og velkommen til siden.

Tjek lige reglerne her på siden inden du skriver mere, der er bla. noget med grammatik.
Tilbage til toppen
Havmøller

Indmeldt: 24. Aug 2008
Geografisk sted: Horsens

IndlægSkrevet: Man Mar 08, 2010 19:49    Emne: Besvar, med citat

Det er svært at forstå hvad du skriver, men varioen skal samles helt, så skal det nok virke. Det er gribestjernen, som skaber forbindelsen mellem vario og krumtap.
Tilbage til toppen
LaLLe
ZEBRA!

Indmeldt: 07. Okt 2005
Geografisk sted: Fredericia

IndlægSkrevet: Man Mar 08, 2010 21:15    Emne: Besvar, med citat

Et topic er rigeligt. Har slettet nummer 2 du oprettede hvor du desuden stadig ikke fulgte reglerne. Overholder du dem ikke fra nu af og frem så ryger du ud for så er du altså ikke brugbar nok til dette forum.
Beklager den hårde tone men standarden herinde er højere end på sg og det bliver den ved med at være, og det kan kun håndhæves på den hårde måde.
Tilbage til toppen
StalkMis

IndlægSkrevet: Man Mar 08, 2010 21:20    Emne: Undskyld min skrive måde :D men er ny :) Besvar, med citat

prøver igen tror jeg har fundet en løsning vil blive glad hvis i kan fortælle mig om det virker her er linket til min løsning og tak http://www.scootergalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=74610
Tilbage til toppen
LaLLe
ZEBRA!

IndlægSkrevet: Man Mar 08, 2010 21:25    Emne: Besvar, med citat

Jeg prøver så også lige igen. REGLERNE!

RET DIT INDLÆG TIL!!!
Tilbage til toppen
StalkMis

IndlægSkrevet: Man Mar 08, 2010 21:32    Emne: ? Besvar, med citat

Hvad er det jeg gør galt??
Tilbage til toppen
Attermann
PTL addict

Indmeldt: 14. Okt 2006
Geografisk sted: skanderborg, østjylland

IndlægSkrevet: Man Mar 08, 2010 22:17    Emne: Besvar, med citat

Indtil videre, manglede stort start bogstav, og brug af flere end et tegn, så som ??, et ? er nok!
Tilbage til toppen
StalkMis

IndlægSkrevet: Man Mar 08, 2010 22:51    Emne: Gilera Stalker Variator - Malossi Multivar 2000 MHR Team Pro Besvar, med citat

Ved hvad i mener nu!! Men er der nogle der kunne svare mig på mit problem?? Istedet for at kritisere min skrive måde?!! Very Happy Har lagt en ny video ud og her er den http://www.scootergalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=74610 Håber det virker!! Wink
Tilbage til toppen
Attermann
PTL addict

Indmeldt: 14. Okt 2006
Geografisk sted: skanderborg, østjylland

IndlægSkrevet: Man Mar 08, 2010 23:36    Emne: Re: Gilera Stalker Variator - Malossi Multivar 2000 MHR Team Besvar, med citat

StalkMis skrev:
Ved hvad i mener nu!! Men er der nogle der kunne svare mig på mit problem?? Istedet for at kritisere min skrive måde?!! Very Happy Har lagt en ny video ud og her er den http://www.scootergalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=74610 Håber det virker!! Wink

Du gør det stadig! ret så de indlæg, ellers hører du slet ikke til her inde, det er ganske almindeligt grammatik!
Tilbage til toppen
Rise
Baghjuls Kongen

Indmeldt: 19. Nov 2005
Geografisk sted: Middelfart

IndlægSkrevet: Man Mar 08, 2010 23:50    Emne: Re: Gilera Stalker Variator - Malossi Multivar 2000 MHR Team Besvar, med citat

StalkMis skrev:

Du helt væk. Spørg på scootergalleri i stedet, der får du flere svar end her!
Tilbage til toppen
StalkMis

IndlægSkrevet: Tirs Mar 09, 2010 6:47    Emne: Min Grammatik. Besvar, med citat

Som sagt har jeg læst reglerne nu. Og tror jeg forstår dem nu, er ikke helt sikker. Men skriv lige hvis jeg gør det forkert nu?
Tilbage til toppen
Pallenaldo
Administrator

Indmeldt: 18. Okt 2005
Geografisk sted: Aars

IndlægSkrevet: Tirs Mar 09, 2010 9:17    Emne: Besvar, med citat

Det ser rigtigt ud nu - så tag den bare med ro. Svarene kommer ikke hurtigere ved at gå post-amok.

Du vil få mange svar på SG, men du vil få rigtige svar her. Så relax.
Tilbage til toppen
StalkMis

IndlægSkrevet: Tirs Mar 09, 2010 12:41    Emne: Mange tak. Besvar, med citat

Jeg vil nu prøve igen.
Jeg har lavet en ny video, hvor jeg viser at jeg måske har klare problemet. Men vil blive meget glad hvis nogle vil skrive, om jeg har lavet det rigtigt?

Link. http://scootergalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=74610
Tilbage til toppen
LP Customs

Indmeldt: 19. Nov 2009
Geografisk sted: Sønderbronx

IndlægSkrevet: Tirs Mar 09, 2010 16:27    Emne: Besvar, med citat

Det er fordi strålerne på doppler tappen ikke stikker lige langt ud hele vejen ind. Det har ikke betydet det stoe på min passola, så kør du bare med det som det er. Dvs. Shim din vario op rigtigt og spænd så tingene godt sammen, så løber det ingen steder.

Iøvrigt skulle du, som de andre så venligt påpeger, læse reglerne her:
http://stalkerzone.dk/forum/viewforum.php?f=6
Tilbage til toppen
StalkMis

IndlægSkrevet: Tirs Mar 09, 2010 19:44    Emne: Besvar, med citat

LP Customs skrev:
Det er fordi strålerne på doppler tappen ikke stikker lige langt ud hele vejen ind. Det har ikke betydet det stoe på min passola, så kør du bare med det som det er. Dvs. Shim din vario op rigtigt og spænd så tingene godt sammen, så løber det ingen steder.

Iøvrigt skulle du, som de andre så venligt påpeger, læse reglerne her:
http://stalkerzone.dk/forum/viewforum.php?f=6

Okay. Jeg har læst reglerne, og forstår dem nu. Men kan jeg ikke gøre som i videoen?
Tilbage til toppen
LaLLe
ZEBRA!

IndlægSkrevet: Tirs Mar 09, 2010 22:09    Emne: Besvar, med citat

Varioen SKAL! ikke sidde fast på strålerne i krumtappen. Det er faktisk bedre at den ikke gør det, for så er den som regel shimmet mere korrekt op. At du så frygter at den ikke drejer med tappen rundt er ikke noget du skal være bange for, da du sætter hele samlingen under pres når du spænder blæsehjul osv på. Så brug de afstandskiver der er med og få shimmet varioen korrekt frem for alt det med de stråler.
Tilbage til toppen
StalkMis

IndlægSkrevet: Tirs Mar 09, 2010 22:19    Emne: Besvar, med citat

Så det er lige meget? Om hvordan den sidder, men så kan jeg jo bare spænde den på ligesom jeg har gjort nu?
Tilbage til toppen
LaLLe
ZEBRA!

IndlægSkrevet: Ons Mar 10, 2010 7:34    Emne: Besvar, med citat

Det er ikke ligemeget. Det er vigtigt at remmen kører lige ellers risikere man at man slider unormalt på remmen og at den springer. Bl.a. derfor at malossi skiven er tykkere så varioen kommer lidt længere ud og ikke får fat i strålerne.
Tilbage til toppen
StalkMis

IndlægSkrevet: Ons Mar 10, 2010 9:11    Emne: Besvar, med citat

Så jeg skal sætte den skive som jeg fik med fra malossi i og ikke andre?

Jeg har snakket med Speedline og ham jeg snakkede med sagde, den må ikke køre rundt på krumtappen og jeg skal bruge olie skiven og den aftands kive fra Malossi så burde det virke. Men så vidt jeg husker kørte den stadigvæk rundt på krumtappen. Så sagde han at jeg skulle sende den tilbage, men er skide træt af lortet ikke virker, og jeg skal sku bruge min sooter her på lørdag! Crying or Very sad
Tilbage til toppen
LaLLe
ZEBRA!

IndlægSkrevet: Ons Mar 10, 2010 16:20    Emne: Besvar, med citat

Den kommer heller ikke til at kunne køre rundt når du har spændt det hele sammen, ellers er det ikke spændt nok!
Tilbage til toppen
StalkMis

IndlægSkrevet: Ons Mar 10, 2010 20:04    Emne: Besvar, med citat

Fatter det virkelig ikke. Hvorfor kan jeg ikke gøre som jeg har gjort, med den skive jeg selv har lavet?
Tilbage til toppen
Pallenaldo
Administrator

IndlægSkrevet: Ons Mar 10, 2010 20:22    Emne: Besvar, med citat

Hvad er bredden på den skive du selv har lavet og den tynde skive, som du sætter inde bag varioen? Og hvor tyk er den, som følger med (mener den er 4mm)?
Tilbage til toppen
StalkMis

IndlægSkrevet: Ons Mar 10, 2010 20:26    Emne: Besvar, med citat

Ved det ikke, kan først se det når jeg kommer hjem til min ven, fordi han har varme i værkstedet så laver den der. Men skriver det så snart jeg ikke skal arbejde og kan komme der ned og lave scooter. Men hvorfor vil du vide det?
Tilbage til toppen
Pallenaldo
Administrator

IndlægSkrevet: Ons Mar 10, 2010 21:28    Emne: Besvar, med citat

StalkMis skrev:
Ved det ikke, kan først se det når jeg kommer hjem til min ven, fordi han har varme i værkstedet så laver den der. Men skriver det så snart jeg ikke skal arbejde og kan komme der ned og lave scooter. Men hvorfor vil du vide det?
Det er ret vigtigt, at variatoren sidder rigtigt, og derved at tandhjulet og afstandsskiven tilsammen har den rette bredde.
Tilbage til toppen
StalkMis

IndlægSkrevet: Ons Mar 10, 2010 21:31    Emne: Besvar, med citat

Okay, har du set videoen jeg har lavet? Kan du se om det måske vil virke?
Tilbage til toppen
Pallenaldo
Administrator

IndlægSkrevet: Ons Mar 10, 2010 22:03    Emne: Besvar, med citat

Jeg har set din film, det er derfor jeg skriver.

Mål bredden af den org afstandsskive og tandhjulet, og mål din hjemmelavede afstandsskive. Så vi kan se hvor stor forskel der er.

Så kan vi finde ud af, om det vil virke.
Tilbage til toppen
LaLLe
ZEBRA!

IndlægSkrevet: Ons Mar 10, 2010 22:06    Emne: Besvar, med citat

Den skive der fulgte med variatoren har du den?
Tilbage til toppen
StalkMis

IndlægSkrevet: Ons Mar 10, 2010 22:14    Emne: Besvar, med citat

Måler den så snart jeg kan!

Ja jeg har alle skiverne, tager billeder af alle de skiver jeg har og mål af dem. Wink
Tilbage til toppen
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Pro-Tuners Lounge Forum Indeks -> Scooter Snak Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1