| Forfatter |
Besked |
LaLLe ZEBRA!
Indmeldt: 07. Okt 2005 Indlæg: 5630 Geografisk sted: Fredericia
|
Skrevet: Søn Nov 08, 2009 21:00 Emne: Hvilke cylindre og krumtappe bruger rod85? Både Minarelli og |
|
|
Til Minarelli:
Team Speed: Rod 80 = Alm længde tap
Team Cross: Rod 85 = 5 mm længere end std tap
Til Piaggio:
Team Speed Replica: Rod 80 = Alm længde tap
Team Speed: Rod 85 = 5 mm længere end std tap
Team Cross: Rod 85 = 5 mm længere end std tap
Fabrizi Maxi Evo: Rod 85, samt 44 mm slaglængde
Kundo (et-eller-andet): Rod 85, samt 44 mm slaglængde
Minarelli og Piaggio:
Cylinderkits:
2Fast4Race: Rod 85, samt 44 mm slaglængde
Cristofolini Racing (TCR): Rod 85, samt 45 mm slaglængde
Krumtappe:
Malossi RHQ (den alm): Rod 80
Malossi MHR RHQ: Rod 85
Malossi MHR Team: Rod 85
2Fast4Race: Rod 85, samt 44 mm slaglængde
Cristofolini Racing (TCR): Rod 85, samt 45 mm slaglængde |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
lqa Comin' straight outta SG!
Indmeldt: 02. Maj 2008 Indlæg: 120
|
Skrevet: Ons Dec 09, 2009 21:34 Emne: |
|
|
| Team speed 50ccm bruger også rod 85. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Attermann PTL addict
Indmeldt: 14. Okt 2006 Indlæg: 1448 Geografisk sted: skanderborg, østjylland
|
Skrevet: Ons Dec 09, 2009 22:49 Emne: |
|
|
| lqa skrev: |
| Team speed 50ccm bruger også rod 85. |
Den er jeg nu ikke så sikker på. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Papa Jon Comin' straight outta SG!
Indmeldt: 10. Sep 2007 Indlæg: 120 Geografisk sted: Sønderjylland (Kolding omegn)
|
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
melody knægten Ready for æ' Rugekas'
Indmeldt: 20. Dec 2008 Indlæg: 488
|
Skrevet: Tors Dec 10, 2009 13:29 Emne: |
|
|
Team speed 50cc skal ikke benyttes rod 85. De opfordrer blot til det kunne jeg forestille mig. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
LaLLe ZEBRA!
|
Skrevet: Tors Dec 10, 2009 16:48 Emne: |
|
|
| Enten skal man eller også skal man ikke. De kan ikke opfordre til det. Hvis stemplet er lavet til rod 85 er det sq rod85, så kan man ikke bare smide rod 80 på uden at få et helvedes problem med squish osv. Og det samme modsat. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
Skrevet: Tors Dec 10, 2009 16:53 Emne: |
|
|
| LaLLe skrev: |
| Enten skal man eller også skal man ikke. De kan ikke opfordre til det. Hvis stemplet er lavet til rod 85 er det sq rod85, så kan man ikke bare smide rod 80 på uden at få et helvedes problem med squish osv. Og det samme modsat. |
De kan da sagtens opfordrer til at køre med rod85 hvis de mener kittet yder mest med det. Men selve kittet er lavet til rod80. Jeg ved da at Michael Ringgren (vinder af stærkeste 50ccm og ejer af et Malossi team 50ccm) køre med Stage 6 R/T rod80. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
SL Tuning Look & Learn!
Indmeldt: 12. Aug 2007 Indlæg: 927 Geografisk sted: Lemvig
|
Skrevet: Tors Dec 10, 2009 17:38 Emne: |
|
|
| Lige som jeg forstår det, så skal der bruges rod 85 til piaggio og rod 80 til mineralli. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
Pallenaldo Administrator
Indmeldt: 18. Okt 2005 Indlæg: 4146 Geografisk sted: Aars
|
Skrevet: Tors Dec 10, 2009 17:48 Emne: |
|
|
| SL Tuning skrev: |
| Lige som jeg forstår det, så skal der bruges rod 85 til piaggio og rod 80 til mineralli. |
Ligesom det gælder for 70cc udgaven af Team Speed.
Btw trænger guiden til en grundig opdatering - der er kommet mange kit frem siden. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
LaLLe ZEBRA!
|
Skrevet: Tors Dec 10, 2009 19:02 Emne: |
|
|
| melody knægten skrev: |
De kan da sagtens opfordrer til at køre med rod85 hvis de mener kittet yder mest med det. Men selve kittet er lavet til rod80. Jeg ved da at Michael Ringgren (vinder af stærkeste 50ccm og ejer af et Malossi team 50ccm) køre med Stage 6 R/T rod80. |
Skal vi lige prøve engang til. Er vi enige om at man ikke bare tager et ts speed rod 85 og kører med en rod 80 tap? Er vi enige om at man ikke bare smider en rod 85 tap på en rod 80 cylinder uden at have en spacer i bunden.
Ergo opfordrer malossi altså INTET! Enten er det rod 85 eller også er det rod 80. Der kan ikke bare være extra 5 mm på plejlstangen uden at der skal kompenseres for det enten i bundpakning eller i stemplet ved at krydspinden er monteret højere oppe. Og er krydspinden monteret højere oppe på stemplet så vil du få en koloenorm høj squish ved rod 80 cylinder i et rod 85 kit da der pludselig er extra 5 mm mellem stempel top og topstykket. Men er man til LAV kompression og ingen ydelse er det da helt sikkert vejen frem.
Hvis du mener det fungere anderledes med diverse rod længer synes jeg du skulle fremlægge noget bevis i form af tegninger eller lign. Hjemmelavede eller ej. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Papa Jon Comin' straight outta SG!
Indmeldt: 10. Sep 2007 Indlæg: 120 Geografisk sted: Sønderjylland (Kolding omegn)
|
Skrevet: Tors Dec 10, 2009 19:53 Emne: |
|
|
Har skrevet til Ringgren på Scootergalleri.dk og spurgt om ROD80/85.
Men kan lige tilføje at Scooter-Attack også skriver at der SKAL bruges ROD85.
http://www.scooter-attack.com/shop/artikel.php?s=&artnr=M3111511&modell=21&l=navigation |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
Skrevet: Tors Dec 10, 2009 20:28 Emne: |
|
|
Skal vi lige prøve engang til. Er vi enige om at man ikke bare tager et ts speed rod 85 og kører med en rod 80 tap? Er vi enige om at man ikke bare smider en rod 85 tap på en rod 80 cylinder uden at have en spacer i bunden.
Ergo opfordrer malossi altså INTET! Enten er det rod 85 eller også er det rod 80. Der kan ikke bare være extra 5 mm på plejlstangen uden at der skal kompenseres for det enten i bundpakning eller i stemplet ved at krydspinden er monteret højere oppe. Og er krydspinden monteret højere oppe på stemplet så vil du få en koloenorm høj squish ved rod 80 cylinder i et rod 85 kit da der pludselig er extra 5 mm mellem stempel top og topstykket. Men er man til LAV kompression og ingen ydelse er det da helt sikkert vejen frem.
Hvis du mener det fungere anderledes med diverse rod længer synes jeg du skulle fremlægge noget bevis i form af tegninger eller lign. Hjemmelavede eller ej. |
Jeg tror du har misforstået mig.
Alt det du siger er self rigtigt og jeg er også 100% enig i det.
Men altså Malossi kan godt opfordrer deres kunder til at bruge en rod 85 krumtap til et rod 80 cylinder, så glemte jeg bare at nævne at de self også skal opfordrer kunderne til en 5mm spacer ved brug af en rod 85 krumtap til et rod 80 cylinder.
Det samme gør de her ved speed-up.dk blot ved et Pata Negra cylinder. Men stadig rod 80. http://www.speed-up.dk/product.asp?product=523
Er vi enige nu.? |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
Skrevet: Tors Dec 10, 2009 20:31 Emne: |
|
|
| Papa Jon skrev: |
Har skrevet til Ringgren på Scootergalleri.dk og spurgt om ROD80/85.
Men kan lige tilføje at Scooter-Attack også skriver at der SKAL bruges ROD85.
http://www.scooter-attack.com/shop/artikel.php?s=&artnr=M3111511&modell=21&l=navigation |
Jeg mindes bare at have fået fortalt at han køre med rod85. Og SA siger jo også bare at cylinderet "også" kan bruges med rod 85 krumtap. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Pallenaldo Administrator
Indmeldt: 18. Okt 2005 Indlæg: 4146 Geografisk sted: Aars
|
Skrevet: Tors Dec 10, 2009 20:33 Emne: |
|
|
| Speed-up.dk skrev: |
| For max effekt benyt Hebo Manston Revolution krumtap med " rod" 85mm. Det vil sige at krydspinden er 85mm lang i stedet for 80mm lang. |
80 eller 85mm krydspind i et 47,6mm stempel - tja.  |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
Skrevet: Tors Dec 10, 2009 20:41 Emne: |
|
|
| Pallenaldo skrev: |
| Speed-up.dk skrev: |
| For max effekt benyt Hebo Manston Revolution krumtap med " rod" 85mm. Det vil sige at krydspinden er 85mm lang i stedet for 80mm lang. |
80 eller 85mm krydspind i et 47,6mm stempel - tja.  |
Hah. Det må væe skrivefejl fra Speed-up´s side. Jeg er i hvert fald overbevist om de mener plejlstangen. .gif) |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
LaLLe ZEBRA!
|
Skrevet: Tors Dec 10, 2009 23:15 Emne: |
|
|
Men altså Malossi kan godt opfordrer deres kunder til at bruge en rod 85 krumtap til et rod 80 cylinder, så glemte jeg bare at nævne at de self også skal opfordrer kunderne til en 5mm spacer ved brug af en rod 85 krumtap til et rod 80 cylinder.
Det samme gør de her ved speed-up.dk blot ved et Pata Negra cylinder. Men stadig rod 80. http://www.speed-up.dk/product.asp?product=523
Er vi enige nu.? |
Ja oki på den måde. Det vil malossi så aldrig gøre. Hvis det skal være rod 85 så bliver det lavet til rod 85 med det samme. De er trods alt de første med rod 85 by a long shot. LÆNGE! inden der var nogen der anede hvad rod 85 var herhjemme lavede de cylindre der skulle bruge det. Og det ville være tosset af en producent at opfordre til noget og så i det mindste ikke selv have den spacer på programmet der skal til for at det kunne lade sig gøre. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
|
|
Skrevet: Tors Dec 10, 2009 23:32 Emne: |
|
|
Er vi enige nu.? |
Ja oki på den måde. Det vil malossi så aldrig gøre. Hvis det skal være rod 85 så bliver det lavet til rod 85 med det samme. De er trods alt de første med rod 85 by a long shot. LÆNGE! inden der var nogen der anede hvad rod 85 var herhjemme lavede de cylindre der skulle bruge det. Og det ville være tosset af en producent at opfordre til noget og så i det mindste ikke selv have den spacer på programmet der skal til for at det kunne lade sig gøre. |
Du har fat i noget. Jeg mindes blot at Ringgren køre med rod80. Men det lyder til Papa Jon har spurgt om det. Så får vi nok et svar. .gif) |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
lqa Comin' straight outta SG!
Indmeldt: 02. Maj 2008 Indlæg: 120
|
Skrevet: Søn Dec 13, 2009 16:29 Emne: |
|
|
| Team speed 50 til Mina skal køre med rod 85 ellers får man et sqicemål på 5,5mm, Jeg har sådan en cyl og er derfor sikker i min sag. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
SSH™Rasser ts Comin' straight outta SG!
Indmeldt: 03. Dec 2009 Indlæg: 150 Geografisk sted: Fredericia
|
Skrevet: Søn Dec 27, 2009 1:36 Emne: Ts kit 70cc(mina) på sfx og pegeut blokke |
|
|
| Ts kit 70cc(mina) på sfx og pegeut blokke Skal have en rod 85 ellers skal cylinderen drejes ned for at opnå optimal squis. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|