Pro-Tuners Lounge Forum Indeks

FAQFAQ PTL merchandisePTL shop SøgSøg Tilmeldte brugereTilmeldte brugere GrupperGrupper KalenderKalender TilmeldTilmeld ProfilProfil Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder LoginLogin
Guider Anmeldelser Artikler Beregnere Vis indlæg siden sidste besøg

R-setup tændning

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Pro-Tuners Lounge Forum Indeks -> Nyheder
Forfatter Besked
Morten©
V.I.P. Bruger

Indmeldt: 04. Jan 2006

IndlægSkrevet: Fre Jan 16, 2009 10:47    Emne: R-setup tændning Besvar, med citat

Så kom den en R-setup racetændning med lys på markedet til Minarelli.
Here you go: R-setup tændning
Tilbage til toppen
Hr. Skou
Rookie

Indmeldt: 30. Dec 2008
Geografisk sted: 7200 Grindsted

IndlægSkrevet: Fre Jan 16, 2009 11:02    Emne: Besvar, med citat

Ser spændene ud Smile
Tilbage til toppen
LilleMand
PTL addict

Indmeldt: 14. Aug 2007
Geografisk sted: Sønderjylland - Holbøl

IndlægSkrevet: Fre Jan 16, 2009 12:33    Emne: Besvar, med citat

Det grønne isolering ligner noget kagecreme man kan købe Laughing
Tilbage til toppen
Krollen
Ready for æ' Rugekas'

Indmeldt: 17. Jun 2008
Geografisk sted: Djævleøen- Sjælland, Det er Danmark! Ikk Jylland :D!

IndlægSkrevet: Fre Jan 16, 2009 13:16    Emne: Besvar, med citat

Ser godt ud, spænde at se hvad sådan en satan kan yde Smile
Tilbage til toppen
Sputte
V.I.P. Bruger

Indmeldt: 21. Nov 2005

IndlægSkrevet: Fre Jan 16, 2009 13:39    Emne: Besvar, med citat

Burde det ikke bare være en update i jeres tråd - eller har jeg misforstået noget? Smile
Tilbage til toppen
Morten©
V.I.P. Bruger

IndlægSkrevet: Fre Jan 16, 2009 14:02    Emne: Besvar, med citat

Tjoo, det kan egenligt godt tænkes.
Det er uden for mine beføjelser at tage stilling til det Smile og om der skelnes mellem MSP-nyheder og allover-nyheder Smile.
Ville bare ikke lige skrive i Brians topic.
Tilbage til toppen
Degnus
For STREET til Danmark

Indmeldt: 06. Maj 2007
Geografisk sted: Ugelbølle, 25 km fra Århus (:

IndlægSkrevet: Fre Jan 16, 2009 16:19    Emne: Besvar, med citat

Jamen jamen, spændene, kommer der også en reel innerotor tænding fra R-setup på markedet i fremtiden?
Tilbage til toppen
NSH ..
Comin' straight outta SG!

Indmeldt: 18. Nov 2008
Geografisk sted: Amager - Kastrup

IndlægSkrevet: Fre Jan 16, 2009 17:02    Emne: .. Besvar, med citat

Bliver da sjovt at se hvad den kan yde.
Forstår dog ikke hvorfor det ikke er en innerotor som der er blevet markedsført Shocked
Tilbage til toppen
Bidstrup
Årets PTL'er 2009

Indmeldt: 18. Dec 2005
Geografisk sted: Svendborg

IndlægSkrevet: Fre Jan 16, 2009 17:14    Emne: Re: .. Besvar, med citat

NSH ! skrev:
Bliver da sjovt at se hvad den kan yde.
Forstår dog ikke hvorfor det ikke er en innerotor som der er blevet markedsført Shocked

Man kan jo kigge på udbudet af innerroterer, det er kæmpe stort, så umiddelbart ingen idé i at smide endnu en på markedet (Som højst sansynligt også bare ville komme fra en af de store producenter, som allerede har et udbud til scootere).

Derimod mangler der outer-rotere som også har en god performance.

Eller snakker du om hvorfor de ikke kalder den innerroter?

Sidst rettet af Bidstrup Fre Jan 16, 2009 17:43, rettet i alt 3 gange
Tilbage til toppen
LaLLe
ZEBRA!

Indmeldt: 07. Okt 2005
Geografisk sted: Fredericia

IndlægSkrevet: Fre Jan 16, 2009 17:16    Emne: Besvar, med citat

Så længe den er justerbar ser jeg ingen problemer. Inner rotoren giver jo stort set kun extra gas respons pga det mindre svinghjul. Ydelsen bliver hentet i tændings indstillingen alligevel. Til prisen er det et rigtigt spændende produkt. Håber også der kommer en udgave til piaggio på et tidspunkt for min hverdags racer kunne nok godt trænge til sådan en tester der.
Tilbage til toppen
NSH ..

IndlægSkrevet: Fre Jan 16, 2009 19:39    Emne: Re: .. Besvar, med citat

Bidstrup skrev:

Eller snakker du om hvorfor de ikke kalder den innerroter?

Nej, ved godt det er en outerrotor eller hvordan det nu engang staves Smile
Men ja, du har vel ret i at der i forvejen er mange. Men alligevel.
Tilbage til toppen
Brochen20
Rookie

Indmeldt: 19. Aug 2008

IndlægSkrevet: Ons Jan 21, 2009 13:42    Emne: Besvar, med citat

Hvordan skal den indstillingen ligesom alle anden eller?
Tilbage til toppen
Morten©
V.I.P. Bruger

IndlægSkrevet: Ons Jan 21, 2009 14:57    Emne: Besvar, med citat

Ja den indstilles næsten lige som at en inderrotor.
Der er en streg på pickupen og en streg på svinghjulet, og du justere fortændningen ved at dreje på ankerpladen.
Tilbage til toppen
Brochen20
Rookie

Indmeldt: 19. Aug 2008

IndlægSkrevet: Tors Jan 22, 2009 9:13    Emne: Besvar, med citat

Morten© skrev:
Ja den indstilles næsten lige som at en inderrotor.
Der er en streg på pickupen og en streg på svinghjulet, og du justere fortændningen ved at dreje på ankerpladen.

Oki jeg har bare ikke haft med inderrotor og gøre før så ved enlig ikke noget om hvordan man indstille sådan en
Tilbage til toppen
Morten©
V.I.P. Bruger

IndlægSkrevet: Fre Jan 23, 2009 15:36    Emne: Besvar, med citat

Så er det en god ide at få en til hjælpe dig som har prøvet et før, en som evt har et tændningsmicrometer, da dette er nødvendigt.
Tilbage til toppen
J.m.J
Team KGI Racing

Indmeldt: 17. Dec 2005
Geografisk sted: Esbjerg / Hjerting

IndlægSkrevet: Fre Jan 23, 2009 17:16    Emne: Besvar, med citat

Morten© skrev:
Så er det en god ide at få en til hjælpe dig som har prøvet et før, en som evt har et tændningsmicrometer, da dette er nødvendigt.

Hvad er fabrikantens forskrifter til den tænding ?
Tilbage til toppen
Morten©
V.I.P. Bruger

IndlægSkrevet: Fre Jan 23, 2009 23:50    Emne: Besvar, med citat

J.m.J skrev:
Morten© skrev:

Hvad er fabrikantens forskrifter til den tænding ?

Det kommer an på hvilken CDI man benytter, og om den er med mapping.
Men bruger man en standart CDI(self uden omd begrændsning), så er det jo en fast "tændningskurve" og så er den i præncippet det samme som en Italkit så omkring 15-20 grader før top er passende på ROD80 ved 13000-14000.omd
Tilbage til toppen
kuzzen90
Rookie

Indmeldt: 13. Jul 2008
Geografisk sted: Ballerup

IndlægSkrevet: Tirs Feb 03, 2009 22:29    Emne: R-setup tænding.. Besvar, med citat

Jeg har lige investeret i en sådan tænding på min egen scooter... og jeg har ikke oplevet nogle problemer med den endnu... men jeg mangler at få den indstillet helt præcist... live PT er den bare "samlet"..
Tilbage til toppen
LaLLe
ZEBRA!

IndlægSkrevet: Ons Feb 04, 2009 12:44    Emne: Re: R-setup tænding.. Besvar, med citat

kuzzen90 skrev:
Jeg har lige investeret i en sådan tænding på min egen scooter... og jeg har ikke oplevet nogle problemer med den endnu... men jeg mangler at få den indstillet helt præcist... live PT er den bare "samlet"..

Du runder lige reglerne engang til. Her skriver vi med de gældende danske grammatik reglerne dvs ... er bandlyst. Desuden starter man også med stort efter et punktum.
Det er meget simpelt, og kan man ikke finde ud af det ja så behøver vi ikke have folk her på foraet.
Tilbage til toppen
Morten©
V.I.P. Bruger

IndlægSkrevet: Fre Mar 20, 2009 9:41    Emne: Besvar, med citat

Så fik jeg testet tændningen på min luftkølede Jog R, samme med Naraku tændspole(har prøvet med både MHR og standart ubegrændset CDI uden den store forskel)
(fortændning 1,3mm)
Og tror på det, eller lad værd...men der var ikke mærkbar forskel fra den til Stage6 R/T inderrotor som var monteret før, hverken på responsen eller i trækket.
Hvis der er en forskel synes jeg faktisk den er blevet en smule svære at holde nede fra start:

[url]
http://www.scootergalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=54859&AutoPlay=false&CommentPAGE=1#comments[/url]
Tilbage til toppen
Kresjan
Updater-ikke crime!!!

Indmeldt: 03. Jun 2008
Geografisk sted: 6100 Haderslev

IndlægSkrevet: Fre Mar 20, 2009 11:22    Emne: Besvar, med citat

Hvad bænkede den så med den opsætning ? Smile
Tilbage til toppen
NSH ..

IndlægSkrevet: Fre Mar 20, 2009 12:21    Emne: . Besvar, med citat

For satan den rykker den jog r!
Hvornår regner i med at have R-Setup ude til hiper?
Tilbage til toppen
Morten©
V.I.P. Bruger

IndlægSkrevet: Fre Mar 20, 2009 13:51    Emne: Besvar, med citat

Vi har ikke fået rullet den endnu, men er ret overbevist om at det er omkring de 20hk.
Det skal lige siges at cylinder er uportet.
R-setup kommer til Piaggio om ca 1-1/2-2 måneder
Har en prototype af R-setup AC til Piaggio på zippen, regner med at både den og Jogen skal på Lockarp og pryles i weekenden.
Tilbage til toppen
LaLLe
ZEBRA!

IndlægSkrevet: Fre Mar 20, 2009 17:42    Emne: Besvar, med citat

Hvordan bliver den lavet på piaggio? På samme måde, med extern pickup monteret på bagpladen, eller bliver den monteret i de originale huller til pickuppen?
Med fast pickup på bagpladen, skal man ihvertfald med polinis model fræse noget af sin blok væk, ubetydeligt stykke metal, men alligevel noget der forhindre det i at være plug and play. Og hvordan med justeringen af den?
Tilbage til toppen
Morten©
V.I.P. Bruger

IndlægSkrevet: Fre Mar 20, 2009 18:39    Emne: Besvar, med citat

LaLLe skrev:
Hvordan bliver den lavet på piaggio? På samme måde, med extern pickup monteret på bagpladen, eller bliver den monteret i de originale huller til pickuppen?
Med fast pickup på bagpladen, skal man ihvertfald med polinis model fræse noget af sin blok væk, ubetydeligt stykke metal, men alligevel noget der forhindre det i at være plug and play. Og hvordan med justeringen af den?

Tror desværre vi snakker om forskellige ting, jeg troede der blev spurgt om cylinderen, så det var det jeg svarede på Smile
Hvordan tændningen bliver til Piaggio ligger ikke helt fast endnu.
Tilbage til toppen
NSH ..

IndlægSkrevet: Søn Mar 22, 2009 16:04    Emne: Besvar, med citat

Morten© skrev:

R-setup kommer til Piaggio om ca 1-1/2-2 måneder
Har en prototype af R-setup AC til Piaggio på zippen.

Det lyder godt, det er vel både lc og ac udgaven som kommer ud ikke?
Tilbage til toppen
BadAzz
Rookie

Indmeldt: 12. Sep 2006

IndlægSkrevet: Tors Mar 26, 2009 20:07    Emne: Besvar, med citat

NSH ! skrev:

Det lyder godt, det er vel både lc og ac udgaven som kommer ud ikke?

Det vides ikke helt endnu, men AC udgaven kommer højst sandsynligt først, og derefter LC versionen senere hen Smile
Tilbage til toppen
NSH ..

IndlægSkrevet: Tors Dec 17, 2009 4:37    Emne: . Besvar, med citat

Sidder og overvejer at bruge den til mit næste projekt, men hvordan med tændspolen? Syntes det er lidt dårligt at der ikke følger både tændspole + CDI med til tændingen. Da det jo faktisk gør det billigere at købe en Italkit, når man skal til at købe CDI + Spole ved siden af.

Men en std tændspole ville da ikke virke helt optimalt til den eller hvad?
Evt nogen speciel tændspole i ville anbefale?
Tilbage til toppen
LaLLe
ZEBRA!

IndlægSkrevet: Tors Dec 17, 2009 6:05    Emne: Besvar, med citat

Nu er den jo også designet til at folk piller deres originale tænding af og sætter den der på dvs at de har cdi og tændspole. Står man helt uden noget af det, bliver den self pebret fordi man skal have fat i de stumper.
Tilbage til toppen
LaLLe
ZEBRA!

IndlægSkrevet: Tors Dec 17, 2009 6:06    Emne: Besvar, med citat

Men i marts var der 2 mdr til at piaggio versionen kom, nu er vi i december og har ikke set skyggen af den endnu?
Tilbage til toppen
Morten©
V.I.P. Bruger

IndlægSkrevet: Tors Dec 17, 2009 14:16    Emne: Besvar, med citat

Morten© skrev:
LaLLe skrev:

Tror desværre vi snakker om forskellige ting, jeg troede der blev spurgt om cylinderen, så det var det jeg svarede på Smile

Wink
Tændningen til Piaggio lader vente lidt på sig, da som vi diskuterede i marts ikke er så simpelt at lave en justebar bagplade på Piaggio som på Minarelli.
Bla derfor har vi aldrig meldt ud hvornår den kommer på markedet Wink
Tilbage til toppen
LaLLe
ZEBRA!

IndlægSkrevet: Tors Dec 17, 2009 15:10    Emne: Besvar, med citat

Morten© skrev:
Morten© skrev:
LaLLe skrev:

Wink
Tændningen til Piaggio lader vente lidt på sig, da som vi diskuterede i marts ikke er så simpelt at lave en justebar bagplade på Piaggio som på Minarelli.
Bla derfor har vi aldrig meldt ud hvornår den kommer på markedet Wink

Oki, tænkte nok det var noget i den retning. Bagpladen skal laves som på polini tændingen og så skal der bare gøres som de også gør. At de lægger tændingstidspunktet fast. Ellers skal man lege med aflange huller til pickuppen så den kan skubbes frem og tilbage.
Hvis i mangler ideer er i velkomne til at kontakte mig så vil jeg da gerne forsøge at give et bud på noget ud fra det i har nu.
Tilbage til toppen
NSH ..

IndlægSkrevet: Tors Dec 17, 2009 18:19    Emne: Besvar, med citat

LaLLe skrev:
Nu er den jo også designet til at folk piller deres originale tænding af og sætter den der på dvs at de har cdi og tændspole. Står man helt uden noget af det, bliver den self pebret fordi man skal have fat i de stumper.

Ja men du får vel ikke så forfærdelig meget mere ud af den med std cdi + tændspole?
Så kan man jo lige så godt smide de ekstra penge og få lidt mere ydelse.
Men tror bare mit valg falder på en italkit, det ved man hvad er samt det er komplet når man køber det.
Tilbage til toppen
LaLLe
ZEBRA!

IndlægSkrevet: Tors Dec 17, 2009 19:13    Emne: Besvar, med citat

Fordelen ved italkit frem for std tænding er først og fremmest at tændingstidspunktet er rykket. Det er den også på R-setup.
Den anden fordel ved italkitten er at svinghjulet er lille og vejer ganske lidt så den er hurtigt oppe i rpm, det er r-setup ikke på samme måde pga et større svinghjul, men det vigtigste her rent ydelses mæssigt er det flyttede tændingstidspunkt hvilket er ens for dem begge.
Tilbage til toppen
NSH ..

IndlægSkrevet: Tors Dec 17, 2009 19:25    Emne: Besvar, med citat

LaLLe skrev:
Fordelen ved italkit frem for std tænding er først og fremmest at tændingstidspunktet er rykket. Det er den også på R-setup.
Den anden fordel ved italkitten er at svinghjulet er lille og vejer ganske lidt så den er hurtigt oppe i rpm, det er r-setup ikke på samme måde pga et større svinghjul, men det vigtigste her rent ydelses mæssigt er det flyttede tændingstidspunkt hvilket er ens for dem begge.

Ja, det ved jeg godt Smile
Men nu tænkte jeg mere på at det bedre kunne betale sig bare at købe italkit når alt andet ikke fulgte med.
Tilbage til toppen
LaLLe
ZEBRA!

IndlægSkrevet: Tors Dec 17, 2009 20:21    Emne: Besvar, med citat

NSH .. skrev:
LaLLe skrev:

Ja, det ved jeg godt Smile
Men nu tænkte jeg mere på at det bedre kunne betale sig bare at købe italkit når alt andet ikke fulgte med.

Ja hvis man ikke har de andre stumper så kan det nok ikke svare sig nej.
Tilbage til toppen
BadAzz
Rookie

Indmeldt: 12. Sep 2006

IndlægSkrevet: Fre Dec 18, 2009 11:27    Emne: Besvar, med citat

LaLLe skrev:

R-setup svinghjulet vejer mindre end en Italkit rotor med adapter til blæserhjul/vandpumpestyr. Rolling Eyes
Tilbage til toppen
LaLLe
ZEBRA!

IndlægSkrevet: Fre Dec 18, 2009 15:03    Emne: Besvar, med citat

BadAzz skrev:
LaLLe skrev:

R-setup svinghjulet vejer mindre end en Italkit rotor med adapter til blæserhjul/vandpumpestyr. Rolling Eyes

Ja så er den fordel jo ihvertfald elimineret.
Tilbage til toppen
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Pro-Tuners Lounge Forum Indeks -> Nyheder Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1