LaLLe ZEBRA!
Indmeldt: 07. Okt 2005 Indlæg: 5630 Geografisk sted: Fredericia
|
Skrevet: Ons Okt 28, 2009 22:19 Emne: Pinasco 25 mm karburator kit Piaggio |
|
|
Dette karburator kit indeholder:
25 mm studs i gummi
Choker og choker kabel
Tråd luft filter
25 mm Dell'orto
Det er meget tydeligt at kittet ikke er lavet til 50cc Piaggio motore da tomgansdysen bl.a. er størrelse 65 og man skal ned i omkring 42 før at det dur. Det kan give en masse bøvl med at få indstillet karburatoren til at gå ordenligt hvis ikke den bliver skiftet. Jeg gav op og skruede bare min tomgang så højt op som jeg kunne for at slippe for det problem. Dog ikke en løsning der er god i længden. 6000 omdrejninger i tomgang er lidt for extremt.
Karburatoren bruger 6 mm dyser som kan fåes ved thansen til 19 kr stykket og dem har man i forvejen en del af hvis man har rodet med den originale karburator som også bruge 6 mm. Det er et stort plus at man ikke skal ud og investere i helt nye dyser for at få indstillet sin karburator. Karburatoren har ret extreme dimensioner så man skal lige være opmærksom på om den kan være der på ens scooter hvis man har pladsmangel dernede. På min er der kun omkring 5 mm frigang. Dog kan man ikke bruge originalt filter længere. Både fordi luftfilter tilspændingen er større end originalt men også fordi studsen og karburatoren sidder lidt anderledes end standard karburator så der er ikke plads til at det hele kan være der. Men har man så stor en karburator er det også synd at begrænse den så voldsomt med standard filter. Skal lyden dæmpes så kan man føre en slange op i hjelmrummet og sætte et powerfilter på deroppe.
Chokeren er i virkelig fin kvalitet og af samme type som malossis. Der er rent faktisk plads til to kabler i chokeren så man kan bruge den på to karburatore. Dog ikke ligefrem noget man kan gøre brug af.
Filteret er der ikke så meget at sige til. Det er et standard tråd filter som man finder til ikke ret mange penge hos thansen og er generelt ikke værd at køre med. Nu mere overflade man har at suge luft af nu bedre er det, så et evo filter eller stage 6 filter eller lign er langt mere effektivt.
Studsen er 25 mm og er lavet i gummi. Det er lækker kvalitet og den skal nok holde ihvertfald lige så længe som originalen.
Jeg giver karburator kittet 8 ud af 10 fordi der er alt hvad man skal bruge til at montere og komme godt igang. Den havde fået 9 hvis ikke det havde været for tomgangsdysen som man skal investere i ved siden af. |
|