| Forfatter |
Besked |
R.hundrup Ready for æ' Rugekas'
Indmeldt: 10. Aug 2006 Indlæg: 515
|
Skrevet: Søn Maj 10, 2009 23:16 Emne: R.Hundrup's Piaggio NRG MC 2 LC |
|
|
R.hundrup's Piaggio NRG MC 2 LC
Den oprindelige historik for denne maskine starter helt tilbage i 95
Faktisk kender jeg ikke engang selv til den helt korrekte historie om maskinen ud over denne NRG var den første baneracer Morten Lehmann Jensen byggede:
Senere blev den solgt til Syndicate, som solgte den til Peter der ejede www.funkyzone.dk Alt dette skete tilbage i 2003 i julen 2003 købte jeg scooteren af peter, uden motor da den "originale" motor som Lehmann byggede var solgt videre til en anden gammel "kending" Thomas Andersen (stifteren af X-style) som også har lidt af en historie bag sig:
Aftnerne gik i værkstedet og Speedline blev flittigt besøgt i de helt gamle lokaler i gården ved Dagmarcentret
Motor
Cylinder: Polini EVO LC med 2 delt udst. og LCS støbt-
Udstødning: Polini EVO 7
Tænding: HPI 2003
Krumtap: Doppler Endurance
Karburator: Malossi PHBG 25mm karb
Filter: Malossi E13
Studs: Malossi MHR 45 Grader
Membran: Malossi VL13
Variator: Malossi multivario
Blæsehjul: Std
Rem: Malossi Multivario
Remskiver: 128 mm. Doppler Remskive
Kobling: Malossi Delta m. Røde fjedre
Koblingsklokke: Malossi Wingbell
Gearing: Std
Andet: Flow optimeret efter lehmanns forskrifter og hul i motoren under tændingen - Motoren har levet videre på Bonny's NRG
Affjedring & Bremser
Forgaffel: Std Piaggio Mc 3
Bagstøddæmper: Malossi RS3
Kaliber: Gilera "Racing"
Bremseskive: Bracking Wave 220 mm bremse skive
Andet:
Styling
Farve: Indianapolish Racing Green og Guld metallic med 6 slags perlemor
Modifikationer: Inderskjolde tilpasset luftflow. Stel stiver Cykel styr, mm.
Effekt
HK: 18,89 HK - Vel og mærke i 2004
Billede af kurve: Ingen billeder af kurverne.
Andet Bemærk byggeåret for denne scooter, jeg har valgt at oprette den igen da den pt. ligger under en gammel bruger jeg fik slettet, men det er jo "mig" så vil bare have muligheden for at rette i topic'et når jeg kigger forbi
Håber i vil tage godt imod den '
Jeg har forsøgt at kopiere det gamle topic men kan ikke få billederne til at virke så hvis der er en venlig person der kan hjælpe vil jeg blive glad ellers kan scooteren ses på SG
På dette link:) http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=63336&ipc=202353
http://img439.imageshack.us/img439/629/image0107sa.jpg
http://img439.imageshack.us/img439/4374/image0166tc.jpg
http://img439.imageshack.us/img439/1435/image0179yk.jpg
http://img439.imageshack.us/img439/4596/mekker19yv.jpg
Sidst rettet af R.hundrup Tirs Maj 12, 2009 21:06, rettet i alt 6 gange |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
SL Tuning Look & Learn!
Indmeldt: 12. Aug 2007 Indlæg: 927 Geografisk sted: Lemvig
|
Skrevet: Søn Maj 10, 2009 23:18 Emne: |
|
|
Hvis billederne så også virkede ville det jo være perfekt  |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Kresjan Updater-ikke crime!!!
Indmeldt: 03. Jun 2008 Indlæg: 1362 Geografisk sted: 6100 Haderslev
|
Skrevet: Man Maj 11, 2009 6:56 Emne: |
|
|
Jeg ved udemærket godt hvordan denne maskine ser ud, og den fortjener helt klart en plads i HOP.
Stemte self ja .gif) |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
CLARK Administrator
Indmeldt: 13. Nov 2005 Indlæg: 3546 Geografisk sted: Randers
|
Skrevet: Man Maj 11, 2009 7:12 Emne: |
|
|
Så er billederne smidt ind Rasmus. Både dem fra SG og dem fra det gamle topic. Sidstnævnte er smidt ind uden img-tagget, da de er for store til at vise på siden.
Så kan du selv lige sortere i dem, du gerne vil vise og rette lidt i teksten omhandlende billederne .gif) |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
Skrevet: Man Maj 11, 2009 15:52 Emne: |
|
|
| Kresjan skrev: |
Jeg ved udemærket godt hvordan denne maskine ser ud, og den fortjener helt klart en plads i HOP.
Stemte self ja .gif) |
Kan du huske den ? hehe... UTROLIGT troede den var længe glemt
Hvis man stemmer så burde man knytte en kommentar til hvorfor man stemmer nej: istedet for at et nej skal tolkes som:
Nej: Jeg er misundelig på jeg ikke selv har bygget noget tilsvarende derfor er den ikke værdig fordi...
Der er jo åbenbart nogen stykker der ikke vil stå ved det. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
CLeMeZiz Autoriseret klyt og klamp-mager
Indmeldt: 08. Okt 2005 Indlæg: 1511 Geografisk sted: Jels vor els ;)
|
Skrevet: Man Maj 11, 2009 20:18 Emne: |
|
|
| R.hundrup skrev: |
| Kresjan skrev: |
Stemte self ja .gif) |
Kan du huske den ? hehe... UTROLIGT troede den var længe glemt
Hvis man stemmer så burde man knytte en kommentar til hvorfor man stemmer nej: istedet for at et nej skal tolkes som:
Nej: Jeg er misundelig på jeg ikke selv har bygget noget tilsvarende derfor er den ikke værdig fordi...
Der er jo åbenbart nogen stykker der ikke vil stå ved det. |
Nemlig, intet svar intet stem. ! |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Klui PTL addict
Indmeldt: 01. Aug 2006 Indlæg: 1142 Geografisk sted: Thisted
|
Skrevet: Man Maj 11, 2009 20:25 Emne: |
|
|
Jeg stemte ja, da jeg mener helt klart den har en plads "på podiet", og stadig skal huskes. Dog kan jeg ikke selv huske den, men flot lavet er den da .gif) |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
Skrevet: Man Maj 11, 2009 21:45 Emne: |
|
|
| Det burde laves sådan at man kun kan stemme ved at knytte en kommentar... man stemmer jo ikke på noget uden at begrunde... |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
SL Tuning Look & Learn!
Indmeldt: 12. Aug 2007 Indlæg: 927 Geografisk sted: Lemvig
|
Skrevet: Man Maj 11, 2009 22:14 Emne: |
|
|
| Det burde laves sådan at man kun kan stemme ved at knytte en kommentar... man stemmer jo ikke på noget uden at begrunde... |
Jamen så må jeg da hellere begrunde mig ja stemme. Det er så simpelt at den fortjener det, taget i betrægtning hvornår den blev lavet, må den have været ret speciel dengang, og må bestemt også have været en pæn portion hk. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
LilleMand PTL addict
Indmeldt: 14. Aug 2007 Indlæg: 1088 Geografisk sted: Sønderjylland - Holbøl
|
Skrevet: Man Maj 11, 2009 23:08 Emne: |
|
|
Jeg syntes ikke den er speciel, den er bare flot i lakken som sikkert har kostes håndøre. Men hvad er det specielle? jeg ved godt at den er gammel og ting var svære at få fat i dengang, men sådan en lak ville alle altså kunne få  |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
Skrevet: Tirs Maj 12, 2009 15:02 Emne: |
|
|
| LilleMand skrev: |
Jeg syntes ikke den er speciel, den er bare flot i lakken som sikkert har kostes håndøre. Men hvad er det specielle? jeg ved godt at den er gammel og ting var svære at få fat i dengang, men sådan en lak ville alle altså kunne få  |
Undskyld men hvad årstal lever du i ? Den der scooter er bygget i starten af 2003 - Det er 6 år siden. Dengang var det kun SRK runneren som kørte med vandkølet EVO Motor,
Til det med farven så ved jeg ikke om du har nærlæst det gamle topic, men Farven hedder Indianapolish Racing Green, og farven var på farvemarkedet i 2 mdr, så trak FDM farven af markedet igen fordi der var noget i som de ikke kunne stå inde for - Hvad det præcist var aner jeg ikke, men det er en gammel fortynder farve. Altså ikke spies hecker vandbase lak som ikke er giftig for ozonlaget
Men Fair nok.
Du har begrundet din stemme og jeg kan ud fra det konkludere at da denne scooter er bygget må du have gået til konfirmations forberedelse |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Halskov Halvsov!!
Indmeldt: 28. Nov 2007 Indlæg: 1257 Geografisk sted: Humlebæk
|
Skrevet: Tirs Maj 12, 2009 15:08 Emne: |
|
|
| LilleMand skrev: |
Undskyld men hvad årstal lever du i ? Den der scooter er bygget i starten af 2004 - Det er 5 år siden. Dengang var det kun SRK runneren som kørte med vandkølet EVO Motor,
Til det med farven så ved jeg ikke om du har nærlæst det gamle topic, men Farven hedder Indianapolish Racing Green, og farven var på farvemarkedet i 2 mdr, så trak FDM farven af markedet igen fordi der var noget i som de ikke kunne stå inde for - Hvad det præcist var aner jeg ikke, men det er en gammel fortynder farve. Altså ikke spies hecker vandbase lak som ikke er giftig for ozonlaget
Men Fair nok.
Du har begrundet din stemme og jeg kan ud fra det konkludere at da denne scooter er bygget må du have gået til konfirmations forberedelse |
Undskylder jeg spørger, men du søger kommentare til stemmerne, så kommer der en der ikke kender din scooter og kommer med sin ærlige mening.
Og så bliver du mobset og gå nærmest i baglås
Jeg kender den ikke og har ingen planer om at stemme. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
Skrevet: Tirs Maj 12, 2009 15:20 Emne: |
|
|
Der bliver sagt man skal have i relief at det er 6 år siden scooteren her var bygget. Ergo må man være velvidende om at det der IDAG er hvermands eje dengang var RET sjældent.. Polini EVO var ikke et kit som speedline kunne sælge hver dag, men derimod Nardo, Tp Racing osv. var "vildt" og ret in at have dengang. Inner roter var der heller ikke ret mange der kørte med og generelt så var det at have en "bane" scooter ikke så Mainstream som det er idag.
Men det kan være nogen af de gamle drenge som Swobber med hans stalker, Fjabbe med zippen, PHK med hans zip osv vil på banen og forklare at back then hvor vi var under 18 år var det TEMMELIG vildt at have en scooter der var postet så meget tid og så mange penge i. Og jeg vil vædde med CleMeZiz giver mig ret selvom vi ikke er verdens bedste venner. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Halskov Halvsov!!
|
Skrevet: Tirs Maj 12, 2009 15:24 Emne: |
|
|
Der bliver sagt man skal have i relief at det er 6 år siden scooteren her var bygget. Ergo må man være velvidende om at det der IDAG er hvermands eje dengang var RET sjældent.. Polini EVO var ikke et kit som speedline kunne sælge hver dag, men derimod Nardo, Tp Racing osv. var "vildt" og ret in at have dengang. Inner roter var der heller ikke ret mange der kørte med og generelt så var det at have en "bane" scooter ikke så Mainstream som det er idag.
Men det kan være nogen af de gamle drenge som Swobber med hans stalker, Fjabbe med zippen, PHK med hans zip osv vil på banen og forklare at back then hvor vi var under 18 år var det TEMMELIG vildt at have en scooter der var postet så meget tid og så mange penge i. Og jeg vil vædde med CleMeZiz giver mig ret selvom vi ikke er verdens bedste venner. |
Selvom jeg ikke kender lige netop den scooter, ved jeg godt hvad der gjorde dem til det de var dengang, og hvilke motordele der var in, hvis ikke jeg tager meget fejl, var malossi sport også ekstremt in dengang ligesom teamspeed er nu eller?.
Jeg vælger dog stadig at lade være med at stemme, da det vil virke forkert, for mig [/u] |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
Skrevet: Tirs Maj 12, 2009 15:30 Emne: |
|
|
Jo altså malossi Sport var ret vildt og hvis man kigger tilbage året før var det faktisk kun Munksgaards zip der kørte med vandkølet team speed, Altså det år hvor Niox og jeg deltog i vmax artiklen, Da vi deltog havde vi nogen ret " voldsomme" maskiner med bare 10 HK og det var RET vildt, Så udviklingen er gået noget op af de senere år,
Polini sport og malossi sport, Støbejerns cylindre osv, var rimelig in.. men
EVO, TS, Pro race osv, var ret sjældent. Sågar manston var sjældent
Derfor vil jeg mene man bør tænke. hvad der var "normalt" dengang og hvad der var ekstra ordinært, for de senere år er det blevet "normalt" med TS; EVO; Manston osv, samt inner rotor,
NX- affjedring er samtidig ved at komme godt med, men stadig ikke noget alle kører med
Det samme må siges dengang foregik Als træffene ved roberts butik og folk kørte touring ture derned. generelt var der bare flere scootere på gaderne og politiet var knap så hårde fordi folk kun "småtunede"
Det var faktisk OLE O der banede vejen for bane træf med hans kolding træf i 2003 - |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Lehmann Storken
Indmeldt: 11. Okt 2005 Indlæg: 1497 Geografisk sted: Horsens
|
Skrevet: Tirs Maj 12, 2009 20:53 Emne: |
|
|
Hundrup: Du fik den først i sensommeren 2003 af mig. Se de sidste billeder på dette link. Så ser du hvordan den så ud i maj 2003 og hvad der var ræs inden da. (Tænker på billede 18 her) http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=38461
Halskov: Den var min første racer jeg byggede. Alene det burde gøre den værdig til HOF.  |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
|
|
Skrevet: Tirs Maj 12, 2009 21:08 Emne: |
|
|
| Lehmann skrev: |
Hundrup: Du fik den først i sensommeren 2003 af mig. Se de sidste billeder på dette link. Så ser du hvordan den så ud i maj 2003 og hvad der var ræs inden da. (Tænker på billede 18 her) http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=38461
Halskov: Den var min første racer jeg byggede. Alene det burde gøre den værdig til HOF.  |
Nu var det jo Syndicate der købte den af dig og peter af ham så jeg har fået den i julen 03 jeg blandede bare tingene lidt sammen .gif) |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Lehmann Storken
Indmeldt: 11. Okt 2005 Indlæg: 1497 Geografisk sted: Horsens
|
Skrevet: Tirs Maj 12, 2009 21:14 Emne: |
|
|
Nu var det jo Syndicate der købte den af dig og peter af ham så jeg har fået den i julen 03 jeg blandede bare tingene lidt sammen .gif) |
Hehe ja det gør jeg tilsyneladende også. Husker ik så godt længere.  |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Halskov Halvsov!!
|
Skrevet: Tirs Maj 12, 2009 21:42 Emne: |
|
|
| Lehmann skrev: |
Synes du vel sensei , men vælger dog stadig ikke at stemme , kan jo ikke tænke på at sådan en var speciel, eller ihvertfald sætte mig ind i det, så nej .gif) |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
NSH .. Comin' straight outta SG!
Indmeldt: 18. Nov 2008 Indlæg: 150 Geografisk sted: Amager - Kastrup
|
Skrevet: Tirs Maj 12, 2009 22:07 Emne: . |
|
|
Stemte nej, syntes ikke den ligner noget specielt. Som der også bliver nævnt i emnet her, alle kan få en kraftig motor & lakeret sine skjolde.
At den så er fra 2003 ændrer da overhovedet ingenting?
Måske var den speciel DENGANG!
Men nu er det 2009, dvs 6 år siden den var speciel.
Der er intet over den nrg som gør at folk burde stemme ja efter min mening.
Men ja den er flot, men ikke en jeg stemmer ja til. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Pierre3400 Moderator
Indmeldt: 07. Okt 2005 Indlæg: 995 Geografisk sted: Hillerød
|
Skrevet: Tirs Maj 12, 2009 22:23 Emne: |
|
|
Den var så faarcking grim en NRG, det var jo helt vildt så grim den var! Får aldrig min stemme  |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Pallenaldo Administrator
Indmeldt: 18. Okt 2005 Indlæg: 4146 Geografisk sted: Aars
|
Skrevet: Tirs Maj 12, 2009 22:50 Emne: Re: . |
|
|
| NSH ! skrev: |
At den så er fra 2003 ændrer da overhovedet ingenting?
Måske var den speciel DENGANG!
Men nu er det 2009, dvs 6 år siden den var speciel. |
Hall of Pro er til at samle de danske scootere, som har gjort sig bemærket i tidernes løb. Så jo, det ændrer da, at den er fra 2003/2004. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
NSH .. Comin' straight outta SG!
Indmeldt: 18. Nov 2008 Indlæg: 150 Geografisk sted: Amager - Kastrup
|
Skrevet: Tirs Maj 12, 2009 23:49 Emne: . |
|
|
| Ikke i mine øjne, syntes ikke den er fed. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Hr Bæk Comin' straight outta SG!
Indmeldt: 01. Aug 2006 Indlæg: 113 Geografisk sted: Vestjylland
|
Skrevet: Ons Maj 13, 2009 6:54 Emne: |
|
|
Jeg har også valgt at give den et nej.
Din begrundelse med at lakken er speciel holder ikke. Du kan(ved den lakforhandler jeg handler ved) få blandet farver så du ikke kan se forskellen mellem den blandede lak, og den "ægte" vare. Desuden kan det stadig fåes på andet end vandbasis.
Derudover er din motor da vild ift. tiden, men i mine øjne er den ikke vild og prangende nok til HOP. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
CLARK Administrator
|
Skrevet: Ons Maj 13, 2009 8:07 Emne: |
|
|
Nu er hele denne ansøgningsmetode til HOP stadig på forsøgsbasis for at se, hvorvidt brugerne kan håndtere denne "afstemning".
I denne proces skal I være meget opmærksomme på tidspunktet for, hvornår scooteren er blevet bygget. I dette tilfælde er scooteren fra 2003, hvor hele scooterverdenen så meget anderledes ud end idag. Derfor er der flere brugere, der er i den situation, at de ikke kan bedømme denne scooter ud fra datidens verden, da de ganske enkelt ikke ved nok om det.
Her forventer jeg, at brugerne så vil bakke lidt ud, så der ikke kommer bedømmelser set ud fra nutidens verden, da scooteren måske ikke vil være ligeså HOP-relateret.
Dette er som nævnt et specielt tilfælde, da det er en gammel scooter, der oprettes igen. Scooteren kommer højst sandsynlig i HOP lige meget hvad, da den faktisk ligger der i forvejen. I andre bedømmelser er det scootere, der er bygget idag og derfor kan bedømmes ud fra nutidens standard. Her er det nemmere for alle brugere at bedømme scooteren, da de blot skal sammenligne den med andre nuværende projekter.
Jeg håber, at alle forstår min pointe, så vi kan få mere korrekte bedømmelser fremover. Som nævnt bliver situationen nemmere, når det er nuværende scootere. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
Skrevet: Ons Maj 13, 2009 9:49 Emne: |
|
|
Præcis;
Men det er ret så svært. når folk ikke kan se at "dengang" hed det hele JOG AS FS, og Sonic.. Det var tiden før stel racere, og tiden før vandkøling..
Men ja det er da meget beroligende at den allerede på nuværende tidspunkt ligger til skue i HOP og bliver liggende fordi admins godt er klar over den er noget "anderledes" hipt |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
CLARK Administrator
|
Skrevet: Tors Maj 21, 2009 7:26 Emne: |
|
|
Maskinen bliver flyttet i HOP baseret på stemmerne samt det faktum, at den allerede ligger der.
Derfor skal brugerne se denne afstemning som et specielt eksempel. Normalt laves der jo ikke ansøgninger om scootere, der i forvejen er godkendt til HOP.
Brugerne skal takkes for at deltage aktivt med stemmer og kommentarer.
Dog er flere desværre endt ud i en diskussion fra Hundrups side af, der ønsker at forsvare sin scooter. Igen har folk måske haft svært ved at vurdere scooteren på basis af dens alder, men samtidig skal dette ikke være en kamp, man skal vinde. Altså ser vi helst ikke, at der skal komme sure miner ud af sådan en afstemning.
For fremtiden er det selvfølgelig ok at forsvare sin scooter, men Hundrup har nok lige givet den for meget gas. Jeg håber, at du tager dette til efterretning Rasmus. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|