| Forfatter |
Besked |
Brochen20 Rookie
Indmeldt: 19. Aug 2008 Indlæg: 49
|
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
Degnus For STREET til Danmark
Indmeldt: 06. Maj 2007 Indlæg: 1390 Geografisk sted: Ugelbølle, 25 km fra Århus (:
|
Skrevet: Tirs Aug 19, 2008 10:50 Emne: |
|
|
OMG De ser rimeligt krads ud, ville gerne prøve det der fabrizi kit |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Kresjan Updater-ikke crime!!!
Indmeldt: 03. Jun 2008 Indlæg: 1362 Geografisk sted: 6100 Haderslev
|
Skrevet: Tirs Aug 19, 2008 11:34 Emne: |
|
|
Mig og en kammerat har overvejet at bygge en sprinter op til næste sæson med Det 92 ccm fabrizi kit på
Evt 2, men der er fandeme meget arbejde i at modeficere blokken ! :O |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
F. Nissen Look & Learn!
Indmeldt: 31. Dec 2006 Indlæg: 673 Geografisk sted: Sønderjylland
|
Skrevet: Tirs Aug 19, 2008 11:38 Emne: |
|
|
Ja sjovt ku det være, men fuck hvor er det dyrt. 24000kr for det pis der. Så ville jeg heller spare den oplevelse! 10000kr havde jeg kunne forstå men 24000kr er jo vildt
Men Håber da en dag at kunne se sådan en maskine på dansk jord .gif) |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Attermann PTL addict
Indmeldt: 14. Okt 2006 Indlæg: 1446 Geografisk sted: skanderborg, østjylland
|
Skrevet: Tirs Aug 19, 2008 11:44 Emne: |
|
|
| Kresjan skrev: |
Mig og en kammerat har overvejet at bygge en sprinter op til næste sæson med Det 92 ccm fabrizi kit på
Evt 2, men der er fandeme meget arbejde i at modeficere blokken ! :O |
Det kan du ikke rigtig, så skal du lave din egen krumtap, da den krumtap som er med, er rod 80 og med normal slaglængde. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Brochen20 Rookie
|
Skrevet: Tirs Aug 19, 2008 20:46 Emne: |
|
|
| F. Nissen skrev: |
Ja sjovt ku det være, men fuck hvor er det dyrt. 24000kr for det pis der. Så ville jeg heller spare den oplevelse! 10000kr havde jeg kunne forstå men 24000kr er jo vildt
Det kan godt være det er dyrt men pøver og tænk på hvad du kan få af hk med to gang 92cc det er altså 184 cc |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
LaLLe ZEBRA!
Indmeldt: 07. Okt 2005 Indlæg: 5630 Geografisk sted: Fredericia
|
Skrevet: Tirs Aug 19, 2008 20:54 Emne: |
|
|
| Brochen20 skrev: |
Det kan godt være det er dyrt men pøver og tænk på hvad du kan få af hk med to gang 92cc det er altså 184 cc |
Tjah indtil videre ser vi jo ikke vildere store resultater med TCR kits osv herhjemme. Imo skulle de ihvertfald runde 28 hk stock og de smider jo stort set ikke meget over 24 stadig. Så er pengene givet bedre ud pris/hk med 2x ts eller lign. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Brochen20 Rookie
|
Skrevet: Tirs Aug 19, 2008 21:32 Emne: |
|
|
| LaLLe skrev: |
Tjah indtil videre ser vi jo ikke vildere store resultater med TCR kits osv herhjemme. Imo skulle de ihvertfald runde 28 hk stock og de smider jo stort set ikke meget over 24 stadig. Så er pengene givet bedre ud pris/hk med 2x ts eller lign. |
Det kommer jo an på hvad man går efter |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
|
LaLLe ZEBRA!
|
Skrevet: Tirs Aug 19, 2008 22:25 Emne: |
|
|
Hvis man smider 5k+ efter cylinder og tap og går efter andet end hk er man en tåbe. Desuden hænger træk topfart og alt andet sammen med hk.
Hvad skulle man ellers gå efter? |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
Skrevet: Ons Aug 20, 2008 7:23 Emne: |
|
|
| Citat: |
Kresjan skrev:
Mig og en kammerat har overvejet at bygge en sprinter op til næste sæson med Det 92 ccm fabrizi kit på Very Happy
Evt 2, men der er fandeme meget arbejde i at modeficere blokken ! :O
Det kan du ikke rigtig, så skal du lave din egen krumtap, da den krumtap som er med, er rod 80 og med normal slaglængde. |
Attermand, jo man kan
Kittet bliver leveret med enten 43 eller 44 mm boring samt enten 80, 85 eller 90 mm slaglængde.
| You can choose the crankshaft according to your preferences - original, 43 or 44mm stroke and 80mm, 85mm or 90mm conrod |
|
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Pallenaldo Administrator
Indmeldt: 18. Okt 2005 Indlæg: 4145 Geografisk sted: Aars
|
Skrevet: Ons Aug 20, 2008 7:46 Emne: |
|
|
Attermand, jo man kan
Kittet bliver leveret med enten 43 eller 44 mm boring samt enten 80, 85 eller 90 mm slaglængde.
| You can choose the crankshaft according to your preferences - original, 43 or 44mm stroke and 80mm, 85mm or 90mm conrod |
|
Fabrizi kittet er bare med 45mm slaglængde, hvis jeg husker rigtigt. Så lidt problematisk bliver det. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
Skrevet: Ons Aug 20, 2008 9:16 Emne: |
|
|
Kresjan skrev:
Attermand, jo man kan Smile
Citat:
You can choose the crankshaft according to your preferences - original, 43 or 44mm stroke and 80mm, 85mm or 90mm conrod
Fabrizi kittet er bare med 45mm slaglængde, hvis jeg husker rigtigt. Så lidt problematisk bliver det. |
Du mener vel borring?
Ja så er der vel et problem.
, men hvis det endelig er mon ikke man kan få dem til at levere det med 45mm så, eftersom de jo skriver det bliver special lavet efter ens mål? |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
Skrevet: Ons Aug 20, 2008 9:18 Emne: |
|
|
- Cylinder kit (with 47 mm stroke and 50 mm bore)
- Crankshaft (47 mm stroke) |
Mig der fejlede, 50 mm boring og 47 mm slaglængde.
Men igen mon ikke det kan blive speciallavet det 2cylinder kit til fabrizi kittet. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Attermann PTL addict
|
Skrevet: Ons Aug 20, 2008 10:05 Emne: |
|
|
Men standard passer det ikke over, men to gange T.C.R  |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
LaLLe ZEBRA!
|
Skrevet: Ons Aug 20, 2008 13:33 Emne: |
|
|
- Cylinder kit (with 47 mm stroke and 50 mm bore)
- Crankshaft (47 mm stroke) |
Mig der fejlede, 50 mm boring og 47 mm slaglængde.
Men igen mon ikke det kan blive speciallavet det 2cylinder kit til fabrizi kittet. |
Jo sikkert men er du gal et røvfuld arbejde i at tilpasse. Der skal jo svejses materiale uden på blokken for at fabrizi kittet overhovedet kan være der med krumtappen. Prismæssigt kan man sq lige så godt investere i en maxi piaggio blok og tune den op så. Der er også basis for en god slat flere hk alligevel. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
Skrevet: Ons Aug 20, 2008 14:23 Emne: |
|
|
| Prismæssigt kan man sq lige så godt investere i en maxi piaggio blok og tune den op så. Der er også basis for en god slat flere hk alligevel. |
Rent præstige mæssigt vil jeg dog synes det var federe med 2x Fabrizi  |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
LaLLe ZEBRA!
|
Skrevet: Ons Aug 20, 2008 15:11 Emne: |
|
|
| Prismæssigt kan man sq lige så godt investere i en maxi piaggio blok og tune den op så. Der er også basis for en god slat flere hk alligevel. |
Rent præstige mæssigt vil jeg dog synes det var federe med 2x Fabrizi  |
Tjah nu laves catano miano kittet også til maxi blok, så jeg ved ikke med dig men kan da godt se det HYSTERISK sjove i 2x 172 cc |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
Skrevet: Ons Aug 20, 2008 15:27 Emne: |
|
|
Kresjan skrev:
Citat:
Prismæssigt kan man sq lige så godt investere i en maxi piaggio blok og tune den op så. Der er også basis for en god slat flere hk alligevel.
Rent præstige mæssigt vil jeg dog synes det var federe med 2x Fabrizi Wink
Tjah nu laves catano miano kittet også til maxi blok, så jeg ved ikke med dig men kan da godt se det HYSTERISK sjove i 2x 172 cc |
Ja okay Lalle, endnu en gang føler jeg mig slået. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
LaLLe ZEBRA!
|
Skrevet: Ons Aug 20, 2008 15:48 Emne: |
|
|
Kresjan skrev:
Citat:
Prismæssigt kan man sq lige så godt investere i en maxi piaggio blok og tune den op så. Der er også basis for en god slat flere hk alligevel.
uden tvivl at fabrizi kittet kunne være sjovt men synes ikke at det arbejdsmæssigt kan svare sig. De laver vist også et lign kit til maxi blokken hvor det er samme arbejsgang med at lægge noget uden på blokken osv. Det er vist 200 eller 210 cc per cylinder  |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
Skrevet: Ons Aug 20, 2008 16:01 Emne: |
|
|
| uden tvivl at fabrizi kittet kunne være sjovt men synes ikke at det arbejdsmæssigt kan svare sig. De laver vist også et lign kit til maxi blokken hvor det er samme arbejsgang med at lægge noget uden på blokken osv. Det er vist 200 eller 210 cc per cylinder Razz |
God damn nogle rekorder man kunne slå med sådan en motor :O |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Brochen20 Rookie
|
Skrevet: Ons Aug 20, 2008 18:43 Emne: |
|
|
| Hvor køber man tun til en maxi scooter? |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
LaLLe ZEBRA!
|
Skrevet: Ons Aug 20, 2008 18:57 Emne: |
|
|
| Hvor køber man tun til en maxi scooter? |
Speedline, Scooter-Attack. PM-Tuning, SIP-Scootershop |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
SL Tuning Look & Learn!
Indmeldt: 12. Aug 2007 Indlæg: 927 Geografisk sted: Lemvig
|
Skrevet: Ons Aug 20, 2008 19:56 Emne: |
|
|
Kresjan skrev:
Citat:
uden tvivl at fabrizi kittet kunne være sjovt men synes ikke at det arbejdsmæssigt kan svare sig. De laver vist også et lign kit til maxi blokken hvor det er samme arbejsgang med at lægge noget uden på blokken osv. Det er vist 200 eller 210 cc per cylinder  |
En 2x Fabrizi 92ccm maskine, burde dælme nok og kunne smide flere heste end en firtakter eller i hvertfald ca det samme, tag Velo's runner som smider 24 hk ca. og er det 210 ccm, folk er oppe og smide 24 hk med et 70 ccm cylinder (godt nok på et optimistik felt) men i hvert fald 22 hk er sikkert, og det er med en 3 gange større motor Velo gør det, derfor ville jeg da mene at der var noget større potientiale i 2x92 ccm 2 takter end 2x 210 ccm 4 takter, og hvis prisen alligevel regner i ca det samme, så er en 2 takter da noget sjovere. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
LaLLe ZEBRA!
|
Skrevet: Ons Aug 20, 2008 20:00 Emne: |
|
|
| SL Tuning skrev: |
Kresjan skrev:
Citat:
En 2x Fabrizi 92ccm maskine, burde dælme nok og kunne smide flere heste end en firtakter eller i hvertfald ca det samme, tag Velo's runner som smider 24 hk ca. og er det 210 ccm, folk er oppe og smide 24 hk med et 70 ccm cylinder (godt nok på et optimistik felt) men i hvert fald 22 hk er sikkert, og det er med en 3 gange større motor Velo gør det, derfor ville jeg da mene at der var noget større potientiale i 2x92 ccm 2 takter end 2x 210 ccm 4 takter, og hvis prisen alligevel regner i ca det samme, så er en 2 takter da noget sjovere. |
Helt sikkert nu er det bare sådan at det jeg snakker om er 172 cc 2t! Pm-tunings dragster står med 40 hk på 1! cylinder |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
Elgaard Comin' straight outta SG!
Indmeldt: 27. Sep 2007 Indlæg: 204 Geografisk sted: Østjylland Hobro/Randers
|
Skrevet: Ons Aug 20, 2008 21:54 Emne: |
|
|
Helt sikkert nu er det bare sådan at det jeg snakker om er 172 cc 2t! Pm-tunings dragster står med 40 hk på 1! cylinder |
Det er jo heller ikke meget iforhold til at 125cc 2T crossere står med de samme HK, med mulighed for at tune dem mere. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
LaLLe ZEBRA!
|
Skrevet: Tors Aug 21, 2008 0:20 Emne: |
|
|
| Elgaard skrev: |
Det er jo heller ikke meget iforhold til at 125cc 2T crossere står med de samme HK, med mulighed for at tune dem mere. |
Næ muligt men de snurrer også væsenligt anderledes end big blokken gør. Der kan med garanti også hentes flere kræfter på big blokken men den er desværre ret kraftigt begrænset af at den bruger samme membran hul som 50cc piaggio! |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
Skrevet: Tors Aug 21, 2008 7:24 Emne: |
|
|
| Elgaard skrev: |
Næ muligt men de snurrer også væsenligt anderledes end big blokken gør. Der kan med garanti også hentes flere kræfter på big blokken men den er desværre ret kraftigt begrænset af at den bruger samme membran hul som 50cc piaggio! |
Se dét vidste jeg jo ik  |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Attermann PTL addict
|
Skrevet: Tors Aug 21, 2008 8:00 Emne: |
|
|
Så er der godt der findes adaptere til Hiper som gør at man kan bruge Minarelli membran eller en cross membran, eller os kan man lave en selv . |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
Skrevet: Tors Aug 21, 2008 8:50 Emne: |
|
|
| attermann skrev: |
Så er der godt der findes adaptere til Hiper som gør at man kan bruge Minarelli membran eller en cross membran, eller os kan man lave en selv . |
Hm, der må da være en grund til pm-tuning ikke har valgt at bruge disse  |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
LaLLe ZEBRA!
|
Skrevet: Tors Aug 21, 2008 13:19 Emne: |
|
|
Du tænker på dem fabrizi har lavet?
Ulempen ved dem alle er at de hæver membranen voldsomt fra blokken af og det nedsætter så også ydelsen. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Attermann PTL addict
|
Skrevet: Tors Aug 21, 2008 13:47 Emne: |
|
|
Ulempen ved dem alle er at de hæver membranen voldsomt fra blokken af og det nedsætter så også ydelsen. |
Har fundet et hos sip-scootershop, som ikke hæver den særlig meget |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
LaLLe ZEBRA!
|
Skrevet: Tors Aug 21, 2008 18:51 Emne: |
|
|
Har fundet et hos sip-scootershop, som ikke hæver den særlig meget |
Url for dælan da |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
Attermann PTL addict
|
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Lasse G Ready for æ' Rugekas'
Indmeldt: 18. Nov 2007 Indlæg: 573 Geografisk sted: Det rigtige Danmark - Jylland!
|
Skrevet: Fre Aug 29, 2008 14:13 Emne: . |
|
|
Ved med sikkerhed en her fra Midtjylland stiller op med 92 ´Fabrizio næste sæson .gif) |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Alcedo Ready for æ' Rugekas'
Indmeldt: 12. Sep 2006 Indlæg: 387 Geografisk sted: Aabenraa
|
Skrevet: Tors Sep 04, 2008 8:49 Emne: |
|
|
Det er til at brække sig over med de høje priser for kit over 70cc.
Det koster ikke en krone mere end max 400 kr for at lave et komplet kit med alt til. Det er så ved min' 1000 kit.
Synes godt nok heller ikke fabrizis kit er pæne, man skulle tro de var støbt hjemme i garagen. Og så til den pris. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
LaLLe ZEBRA!
|
Skrevet: Tors Sep 04, 2008 14:00 Emne: |
|
|
| Alcedo skrev: |
Det er til at brække sig over med de høje priser for kit over 70cc.
Det koster ikke en krone mere end max 400 kr for at lave et komplet kit med alt til. Det er så ved min' 1000 kit.
Synes godt nok heller ikke fabrizis kit er pæne, man skulle tro de var støbt hjemme i garagen. Og så til den pris. |
En ting er fabrikationspriser. En anden er udvikling. At støbe et evo kit koster det samme som et sportskit. Pris forskellen ligger i den udvikling der er foregået inden. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
HHR L Rookie
Indmeldt: 21. Feb 2009 Indlæg: 6 Geografisk sted: bornholm
|
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|