|
|
| Forfatter |
Besked |
Bidstrup Årets PTL'er 2009
Indmeldt: 18. Dec 2005 Indlæg: 2916 Geografisk sted: Svendborg
|
Skrevet: Søn Dec 18, 2005 12:09 Emne: Bidstrup's Aprilia Sonic LC (29/7/2010) |
|
|
NYT NYT - UPDATE FØLGER FOR FREMTIDEN ØVERST
Som lovet lige en række billeder af den efter der kom inderstyrskjold og lidt nye håndtag på bl.a.
Som i nok kan se er der lige smidt en aerox bremsemaster på igen, da jeg simpelthen ikke gad den utætte R-setup bremsemaster mere.
Lidt carbon lir. Domino håndtagene måtte jeg lige prøve eftersom folk jo snakker så godt om dem.
En smule race ser den jo ud. Motoren har jeg ikke rigtig indstillet på, men den kører jo også bare som altid.
Så blev det såmmænd også lige til en bette weekend i værkstedet. Fik startet motoren op efter den har stået stille lige siden forrige tyskerrace. Motoren spiller som sædvanlig rigtig fint, selvom jeg ikke rigtig fik testet den fordi gaskablet sprang.
Samtidig med at jeg fik startet motoren op blev der også lige leget lidt med maling og centertanken. Tanken er kun på 3 liter men det er nu også nok til 20 min. race som den skal kører af gangen.
Nu mangler der faktisk kun EL-vandpumpe, nyt inderfrontskjold, nye håndtag, inderstyrskjold og frontskjold + diverse stickers og öhlins styrdæmperen. Hvilken farve frontskjoldet får må i lige vente med og se til næste gang. Èn ting er dog sikkert, INGEN sonicer vil i kommende sæsson komme til at ligne den på det mindste=D> .
Om alt sammen, og specielt sidst nævnte, når at komme på inden S Costum er jeg ikke helt sikker på.
Det går langsomt i værkstedet, men jeg har regnet ud hvad der skal ske med den. Desuden har jeg også fået lavet lidt småting, og bl.a. købt en c21 BE ifm. at jeg lige var i København hos Hugo k i weekenden.
Udstødningen kender vi, så den vil jeg ikke poste nogle billeder af.
Noget som vi i dk. dog aldrig nogensinde har set på en scooter er dette:
Skal lige tages forbehold for at det kan se lidt skævnt ud fordi styrdæmperne ikke er monteret, og den derfor bare hænger i den ene side - længere ude. Samt at der kommer nyt komplet inderstyrskjold på, så det ikke ligner pis
Den skarpe seer vil opdage at det styr ikke er helt orginalt. Jeg har med inspiration fra mc-verdenen bukket dem ned så de vinkler helt anderledes. Jeg tror det af flere grunde vil blive en fordel, dels fordi det orginale er bygget med henblik på lige-uds-kørsel men mest af alt fordi denne her vinkel imødekommer en racermaskine bedre. Man behøver ikke holder armen oppe i luften når man svinger, og slipper derfor for en hel del syreeffekt i armen (kender de fleste vidst når man har kørt lidt race i 20+ min). dferudover som sagt bedre kørerstilling i sving.
Så har jeg også lavet mig selv en stelforstærkning/fodstøtte. Ideen fik jeg fordi jeg manglede et sted og læne mit venstre knæ når jeg f.eks. gik igennem en højre kurve. Det vil jo så faktisk også kun tilføje til køreregfenskaberne iom. at den bliver mere stiv. Matterialet er et 34 mm. rustfri-stål rør som har en børstet overflade. Ophænget er lavet så der ikke er svejst i stellet, men derimod blot et ophæng bestået af et 40x40 stykke jern svejset på et stykke fladjern, i begge ender. Ganske massivt og helt igennem stabilt nok. Der er jo ingen ide i at lave en svejsning på stellet hvis man kan slippe for det, og så samtidig lave den helt afmonterlig.
Lidt af det sjove er sket igen, nemlig en bette (berik) dragt er landet. Tidligere har jeg igennem et par år kørt i en udemærket rabco. En to-delt dragt som sådan set har gjort arbejdet godt (efterhånden med 10 styrt på bagen). Selvom den har været nede og ligge så mange gange, har jeg nemlig hverken fået skader eller oplevet at der er kommet ét eneste huld i den.
Dog blev den lidt for lille, og jeg var nu også klar over at der fandtes langt bedre dragte som bl.a. former sig bedre efter kroppen og designmæssigt ikke minder om en klud. Den nye Berik dragt passer bare perfekt og man kan nu godt mærke at det er langt bedre kvallitet mht. matteriale men ikke mindst pasform. Uden så meget pis vil jeg påstå at jeg nemt vil kunne sove i lortet, så det må siges at være helt igennem godkendt. Men nu ikke så mange rosende ord, hellere lidt pics:
Efterhånden mange har en Berik dragt i sort/hvid, men jeg er da lidt heldig på det plan i og med at jeg har en række røde detaljer bagpå så den falder lidt ud af mængden, selvom mængden er berik dragte kun er ensbetydende med mere niceness (og sikkerhed)
Sådan en dragt fortjener en plads på min væg
Det selvfølgelig også en investering som bygger på at jeg også gerne skulle komme til og kører stærkere ved hjælp af en bevægelighed som er den samme som hvis jeg var nøgen
Så var jeg alligevel hjemme i weekenden og så kunne jeg jo godt lige lave lidt på sonicen. Den blev skildt 80% ad. Motoren gidder jeg ikke at gøre det store ved, jeg giver nok lige cylinderen en mindre overhaling og det er vidst det. Udseendemæssigt var den lidt et lig, så alle orange farver blev malet om og nye detaljer tilføjet. Frontskjoldet og inderfrontskjoldet blev smidt ud, da disse simpelthen ikke var værd og genbruge. Nyt sort inderfrontskjold skal købes, samt en ny front som nok bliver en anden farve end sort (holder lige lidt hemmeligt mht. hvilken, da det ikke er vidst endnu).
Planen er at den står klar til Speedline costumshow, hvor dens niceness inden for raceness skal spille .
Regner desuden med at anskaffe et std. styr som jeg vil bukke lidt nedaf, således at vinklen på håndtagene bliver mere racevenlig når man ligger ned. Det er set før i Spanien, så jeg må lige prøve det.
En tak til M. Kronborg skal lyde for sponsorat af styrskjolde=D> .
Så må vi se hvor lang tid der går før folk begynder og efterligne min montering af den seperate styrkåbe på styrskjoldet. Det ihvertfald nyt, om det ser godt ud må tiden vise, jeg har altid en pæn orginal en hvis det er:mrgreen:
Wupti, så kan der også leges med portning + squise.
Her kommer den til og stå og kede sig en hel del.
Lige en lile update inden et par måneders stilhed. Som mange nok ved er jeg flytte hjemmefra så jeg bruger intet tid på sonicen mere stort set. Men jeg hart dog stadig værkstedet og det bliver da til et par timer en gang i nogle weekender. Nok om det, jeg var til tyskerrace 4# i weekenden. Jeg slog min tidligere banerekord på 46.48 og lavede en 45.8x, så jeg kørte sådan set stærkt nok. Næste år kommer den så under 45. Alt sammen er dog hentet i min svingteknik, da motoren og affjedringen var VIRKELIG dårlig under løbet (Motoren lavede jeg dog så den tændte rigtig fint af igen, dog kunne jeg ikke kører grundet forstuet bremsefinger). Affjedringen var dårlig fordi bagdækket var fyldt med gearolie, da gearproppen var røget ud så det væltede ud når jeg kæntrede den i sving. det gør jo så at dækket slipper asfalten hvis du giver gas nok som så gør at den hopper ligesom hvis bagdæmperen er for hård. Sonicen er også ved at blive en ældre dame, så den bliver lige shinet op i vinteren med:
Elpumpe fra bil
Nye inderskjolde
Stelforstærkning
Orginal sædekasselås
lak hist og her
Nye sliders
Diverse ændringer som endnu ikke er fastslået. Jeg har dog rådighed, og kan nu også selv bestyrer cnc maskiner, drejebænke, svejseværker og alt andet sjovt værktøj/maskineri.
Tak til Attermann for billeder.
Lige en lille omgang feedback på SAWE. Træffet vafr som forventet, pisse fedt. Sonicen gik også som den skulle på banen, hvilket bl.a. udtrykte sig i at den da fulgte en TCR zip sp på banen. Rullefeltet blev også udnyttet en del, da det skidt jo er gratis dernede . Sonicen gad dog ikke rigtig over 20 hk, og 20.02 var da også det højeste motoren gad at pumpe. Selvom det ikke lyder af meget, så var det da nok til at få mx's drengene op af stolene for at se efter et nos kit lol . Kurven er dog også ualmindelig vandret, hvilket jo er pisse optimalt . På sprintbanen gjorde deres system at det praktisk talt var umuligt at indstille ud fra tiderne. Tror min hurtigste blev 7.9 med RT (som jeg heller ikke kender). Det lyder langsomt, men den var bestemt ikke langsommere end til dhs hvor jeg kørte 7.266¨.
Som i kan se længere nede så røg primærgearingsakslen sig sku lige en tur efter 5 års tjeneste. Det skete søndag formiddag, så det var nu geentlig ikke så nederen. Nu er der røget en ny HTQ gearing i. Dette har resulteret i at jeg uden problemer kan holde den nede i sprint/starter + mere power i mewllemområdet og toppen.
Soni9cen bliver slebt med til Skjern træf, hvor jeg lige vil få indstillet lidt på den med den nye gearing og forhåbenlig få en god afslutning på træfsæsonnen.
Der mangler som i nok kan se noget gevind på den primærgearing.
Ikke så meget snak. DHS gik udemærket, endte med et par rigtig gode tider, og fik også testet en del så jeg nu ved endnu mere om hvad der virker og hvad der absolut ikke gør. 7.266 som det hurtigste, med et par rigtig gode 0.0xx og endda 0.0018 rt skal det nok også give en tid på 7.3 eller lige derunde inkl. RT til SAWE.
Hvilken plads jeg kom på til dhs ved jeg ikke. Ud fra tiderne med RT en 2 eller 3 plads, ikke helt sikkert.
Piiiiics....
Så måtte det næsten ske, sonicen ville slikke asfalten. Dog var det heldigvis ikke ude på banen, men på vej ud af den. En baghjuls-drøner som kostede en c21 og nogle dejlige fartstriber. det blev selvfølgelig rettet ved køb af ny c21 (Baak <3) og for 50 kr maling osm jeg havde stående på hylden .
Tyskerrace blev til en samlet 5 plads, som selvfølgelig skal slåes inden året er omme.
Biken er nu klar til dhs, hvor der forhåbenligt også skal ske en lille forbedring, gerne en top 3, selvom det bliver svært mod de små Jogger. En ting er dog sikket, ham André skal ikke have den pokal igen, det kan vi vel nok blive enige om?
^^ Jeg ved godt det ligner pis uden visir, men det lort røg af under race. Desuden græder man en hel del når man kører sådan her med alt for mange bier i luften og hård vind .
Så er Tyskerrace samt ASW blevet overstået siden sidst. Tyskerracet bød på en masse tæt race, hvilket var udtrolig fedt oven på en ellers lidt død sæsson. ASW forløb såmænd også bare som endnu et træf i gemmebogen - perfekt. Motoren spiller som den skal, også selv efter 65 omgange med fuld skrald ned af langsiden. Kørermæssigt fik jeg også lige pudset stilen lidt af, og det begynder sku at gå stærkere og stærkere på den bette sonic, selvom det sidst på dagen nu godt kan mærkes på kroppen at man bliver lidt sløv. Hugo/apriliafan/Pedigree racing ( ) fik også racet, hvilket bød på en masse utrolige situationer. dene ene gang blev jeg torpederet bagfra så han kørte ind i mit bagdæk med like 70 igennem et sving, den anden gang lukkede han mig af på en eller anden måde, så jeg fortsatte ud i græsset og op af Hollywood-hill med alt for meget fart, en trdje gang sødte vi bare ukontrolleret sammen . Alt dette action var dog med til at spice det hele op på et niveau hvor onboardfilm pludselig bliver sjove .
Sprinten gik også godt, eftersom jeg har fået styr på min starter. Dvs. at forventningerne til dhs også er skruet en anbelse i vejret, og så kunne det da være man skulle begynde og indstille motoren lidt selvom det ikke er noget jeg har gjort i et godt stykke tid.
Tyskerrace/2 is upcomming, og det ser pt. ud somom jeg teamer med krelle da nogle bare ikke kan finde ud af at holde sig på benene .
ALT for sindsygt blik
Derudover er der også sket lidt med resten af scooteren. En ny sædekasse er monteret, da den gamle var gået under for 4 års vægttuning . Vandpumpen var også gået, så en ny af sådan blev der også monteret sammen med en temperaturmåler. Nu skal der vidst ikke være noget i vejen for at motoren holder de små 3 x 20 min et tyskerrace med teammate kræver. karburatoren spiller fint, kun i tomgang skal der en lidt mindre tomgangsdyse til, men det må tiden vise om jeg overhovedet vil ændre på. Apropos race, så skal der selvfølgelig også sikres bolte. Unbrako boltene i for blev sikret med en klips, da det er den mest holdbare løsning set i lyset af hvad der er praktisk ved afmontering. Et par eller 3 racingnumre er det skam også blev til, så sonicen opfylder kravene uden at jeg skal have hevet gaffatapen frem eller hvad man nu plejer at lave numre ud af. Ellers er der ikke så meget andet og sige, end at weekenden forhåbenlig bliver fed og at sonicen og jeg bliver lidt hurtigere på Asserballe banen end hvad vi var til ASW .
[URL=http://img30.imageshack.us/i/dsc00671a.jpg/]
Som det kan ses på billedet ovenover, så er inderstyrskjoldet også smidt i skraldespanden, dette fordi det var flækket og så det ikke til meget gavn.
Og nej, klipsen kan ikke ryge ud. Blot at tage den af uden brug af værktøj kræver en del .
Så blev det sku også tid til at lave endnu en update, så alle jer derude også kan følge bare lidt med i hvad der sked med bæstet for tiden. Siden sidst har jeg fået ændret på en hel del, det er bl.a. blevet til et par nye dæk. Efter HSW måtte jeg ud og købe nye dæk, da stage6 slick bagdækket valgte at punktere. Valget endte på et par Dunlop GP 92 dæk. Til HSW fik jeg smidt 21.47 hvilket set i lyset af mine tidligere 22.25 ikke er specielt godt, men det vender jeg lige tilbage til. ASW er netop overstået, og sonicen fik en ordenlig omgang klø - ja jeg var nok blandt dem som fik kørt aller mest. Den kørte faktisk hele weekenden uden nogle egentlige problemer, og dog. I takt med varmen og en masse kilimometer, så blev motoren svagere og svagere. Faktisk kunne de fleste SS dmu maskiner følge med eller sågar kører fra mig på langsiden. Først troede jeg bare det var en omgang snavs i karburatoren, men problemet skulle umiddelbart vise sig at være lidt mere omfangende. Efter jeg kom hjem fra træffet blev hele motoren kontrolleret. Intet at bemærke rent faktisk, men jeg valgte at bestille en sprit ny Stage6 v-force, 28 mm. oko karburator (LORT, Ja Anders) og 28 mm. RT karburator. Intet hjalp det så nu gik problemet på tænding eller cylinder. Havde godt bemærket at kompressionen var ret så ringe, så cylinderen røg af for 3 gang (nu med ekstra mærkelse på stempel). Nu til det lidt mere positivie, min kaliber holder tæt, og den nyindkæbte Stage6 RT bagstøddæmper spiller maks - selvom jeg ikke har rørt den:P. Nu vil jeg så lade billederne snakke for sig selv, og ellers ses vi bare til Tyskerrace den 21 - Med en noget hurtigere scooter.
I denne uge fik jeg så endelig min Stage6 RT støddæmper. Det betyder jo så at jeg for fremtiden virkelig kan få tævet livet ud af sonicen. Umiddelbart virker det somom den er meget massiv og kvalliteten er heller ikke helt dårlig. Om den er god ved jeg desvære intet om endnu (udfra egen erfaring) men mon ikke den overrasker positivt.
Nu mangler jeg rent faktisk ikke noget på sonicen, udover de forbrugsting som nu engang skal skiftes ud i tide og utide. Derfor kan man vel på en eller anden måde godt kalde den for : færdig!
[URL=http://img14.imageshack.us/my.php?image=dsc00423tcv.jpg]
[URL=http://img10.imageshack.us/my.php?image=dsc00428hop.jpg]
[URL=http://img527.imageshack.us/my.php?image=dsc00426f.jpg]
Årets første træf er nu veloverstået for mit vedkommende. Sonicen var sådan set ikke helt klar til træffet, og jeg havde sådan set ikke planer om at dukke op. Det drejer sig bl.a om en bagsstøddæmper som stadig er helt standard, fordi jeg nu i 1 måned har ventet på min Stage6 RT HL dæmper. I dag tog jeg så konsekvensen af det, og slettede min ordre hos SA og bestilte en Stage6 R/T hos speed-up som heldigvis er en lagervare, så den dukker op tirsdag.
Maskinen blev selvfølgelig også lige rullet til træffet, nu hvor der i vinters er blevet skiftet lidt smådele ud, bla. tændingen. Det resulterede i 22.24 hvilket faktisk gav en 4 plads til træffet 75 cc LC klassen.
Jeg står desvære stadig og har lidt problemer med min stage6 kaliber, som trods den er byttet 3 eller 4 gange hos speedline, bliver ved med at væske fra stemplerne. Jeg går næsten og håber på at det nye design også indbærer at de har fået lavet en ændring på det problem.
http://img410.imageshack.us/img410/5660/dsc00410w.jpg
Mit navn er Rasmus Holm Bidstrup. Lige siden 2004' har jeg rodet en del i 2 taktere. Jeg har længe rodet med en masse AC hpr gøjl på sonicen. Men nu er det altså ved at være tid til at få noget ordenligt på bordet
Så blev det sku solskinsvejr, og dermed også tid til at få sonicen ud i det blå.
Et lille billede af "røven"
http://img485.imageshack.us/img485/6639/p10100873jq.jpg
Så kom den ud på vejen
http://img211.imageshack.us/img211/337/p10100929qn.jpg
Godt billede
http://img211.imageshack.us/img211/811/p10100958fo.jpg
Da town!!
http://img478.imageshack.us/img478/2590/p10100932oc.jpg
I det grønne
http://img482.imageshack.us/img482/1865/p10100844td.jpg
http://img482.imageshack.us/img482/6291/p10100851ly.jpg
http://img464.imageshack.us/img464/9817/p10100865ni.jpg
Så kom der sku Ditech speedometer i den.
http://img464.imageshack.us/img464/3923/p10100888ry.jpg
http://img464.imageshack.us/img464/8482/p10100891ep.jpg
Vil gerne have lidt feetback på dyret.
-------------------------------------------------------------------------------------
Hej igen
Så fik jeg sku erhvervet mig en krom fournales 320 mm. stødæmper. Rigtig lækker sag, som jeg fik den en overordenlig fornuftig pris som jeg ikke vil ud med
http://img239.imageshack.us/img239/3223/p10100212wz.jpg
http://img162.imageshack.us/img162/7289/p10100223lr.jpg
Det står endnu ikke fast om sonicen når at komme med til Kolding træf her den 22 April, men der arbejdes på sagen.
-------------------------------------------------------------------------------------
Så Blev det sku fastslået. Der kommer en bunke lC på sonicen.
Har fået købt mig en Aerox komplet kølersystem i rigtig flot stand.
Så skal jeg bare have købt mig en ny krumtap ø12. Formoder at det bliver en Stage6 tap til en 1000 kr.
Så skal jeg selvfølgelig også have fat i et lc kit og en tænding, og til slut men ikke mindst en ordenlig udstødning.
opdatering følger snarest
Så kom der LC- Aerox kølersystem hjem.
http://img462.imageshack.us/img462/965/billede0372pq.jpg
http://img462.imageshack.us/img462/7088/billede0390te.jpg
http://img459.imageshack.us/img459/4226/billede0403oo.jpg
Umiddelbart er det ikke så kønt. Men det bliver der skam meget snart lavet drastisk om på. Pumpen bliver højglanspoleret. Og der kommer nye lc slanger med Alu-bånd rundt om.
Den kommende opsætning er næsten også fastslået:
Polini Evo 1-2
Yasuni c21
Malossi RHQ tap
Malossi E13 powerfilter
D-Slide kab
Koso oversize membran
Malossi overrange kit.
Italkit tænding
Lidt af en klasiker, men der er jo en grund til at 80 % med mina motore kører med denne opsætning
Yes. Så fik jeg ellers puttet hele mit Aerox kølersystem i sæbebad. Dejligt flot blev det jo. Har også fået poleret min vandpumpe, samt fået en bunke dele hjem:
Athena tap (Identisk med stage6)
Athena c4 kulfiberlejer
frontglas (tonet)
Højre blinklysglas klar
Nok med snak. Billeder fortæller mere end 1000 ord.
http://img252.imageshack.us/img252/4999/p10100097wd.jpg - Samlet
http://img185.imageshack.us/img185/4409/p10100115fj.jpg - Lejer
http://img267.imageshack.us/img267/3807/p10100159ir.jpg - Tappen (pakket ind)
http://img267.imageshack.us/img267/5337/p10100168xb.jpg - Tappen
http://img267.imageshack.us/img267/2577/p10100189le.jpg - Samlet
http://img267.imageshack.us/img267/8007/p10100049lx.jpg - Pumpen
På torsdag den 27/4 skulle jeg gerne modtage et Polini evo lc cyl kit. Det skal sig lige en tur fordi STT
Så fik jeg skaffet mig et Malossi Teamspeed kit til en forholdshvis billig penge. Jeg har været igang med at slibe belægningen med vandslibepapir da det havde en række varmsætninger. Jeg har ligeledes også portet/poleret udstødningsporten lidt, men er dog langt fra færdig med det.
Her kommer lidt billeder
Malossi Teamspeed
http://img305.imageshack.us/img305/9281/p10100191ae.jpg'
http://img468.imageshack.us/img468/1617/p10100254su.jpg
http://img305.imageshack.us/img305/8623/p10100269ss.jpg
Dele samlet
http://img305.imageshack.us/img305/1461/p10100472kh.jpg
http://img373.imageshack.us/img373/2984/p10100488ia.jpg
Som sonicen står pt.
http://img305.imageshack.us/img305/2669/p10100668db.jpg
http://img305.imageshack.us/img305/1345/p10100741al.jpg
ja, det ser jo alt sammen findt ud. Men jeg går lidt og tænker på at lave noget " Innovativt " ved sonicen, hehe. Men det er famne svært efterhånden.
Opsætningen skulle gerne ende med at lyde sådan:
Malossi Teamspeed - har
Malossi wingbeel - har
Malossi e13 filter
Malossi Delta Clutch
Sorte fjedre (trimfjedre)
Malossi OR remskiver
Polini evo vario
Yasuni c21 (powerwrapet, og forkromet)
Koso oversize membran
pwk 28 mm. kab
Koso studs
Italkit innerroter
Alt for nu.
Finindstillingsruller fra Stage6
Stage6 klistermærker (sonicfreak mærkerne ryger af, grundet mit nick ikke er det længerer)
Stage6 stempelring
Stage6 ø12 nåleleje
Stage6 cnc fræset blæserhjul
Bare lidt småting så motoren gerne skulle være i topform til Als 2006 her den 26 August.
http://img297.imageshack.us/img297/9247/p1010041zf1.jpg
http://img243.imageshack.us/img243/6280/p1010049ep3.jpg
http://img243.imageshack.us/img243/6955/p1010060rp0.jpg
Så blev Als træffet 2006 overstået. Det gik som sådan okay fra min side, sonicen kørte da helt okay den første 1.5-2 timer af træffet, derefter ville den ikke rigtig som jeg, grundet en irreterende utæt simmering.
Derudover fik jeg den heller ikke på felt, grundet den alt for lange kø
Men sonicen havde det dog med at blive lige en tand- eller to for varm. Omtrent en 80 grader med frontglas på, og små 70 uden.
Så har i dag 31/8-2006 modtaget en ordenlig moppedreng aká Dino gocart køler, så sonicen for fremtiden kan have en max temperatur på de 50-55 grader.
Her er lidt billeder af henholdshvis køleren og hvordan sonicen stod til als.
http://img381.imageshack.us/img381/5562/p1010135zr5.jpg
http://img167.imageshack.us/img167/2071/photo0041tt8.jpg
Derudover har jeg lidt yderligere planer med motoren :
Portet mit evo lc.
Dellorto VHSA og få den poleret
Malossi mhr delta clutch + sorte fjedrer
El pumpe (måske)
Monteret min dino køler
Drejer sig om følgende :
Sonic sæde costum made.
Yasuni c30
Fik delene monteret og ser således ud nu :
http://img182.imageshack.us/img182/5931/sonicenc303uh7.jpg
Jeg ved ikke helt hvad jeg gør med c30 ´eren. Det er jo ikke jordens pæneste, og lset ikke til in farvsætning. Jeg regner med at fjerne alt rust på den, og så noget nyt klarlak + sort powerwrap. Og så noget sort carbon på dæmperen i stedet for det nuværende kævlar. Eller får jeg den måske bare forkromet, men er lidt synd på en sådan lækker potte som yasuni c30
http://img167.imageshack.us/img167/292/sonicenc305an1.jpg
Men det korte og det lange er, at jeg bestiller mig en : Dellorto vhsa i den nærmeste fremtid, så må vi se hvad den "goliat" af en karburator kan præstere. Derudover har jeg også planer om at cyllen skal portes.
Biller ventes inden for de nærmeste 3-5 dage, glæd jer
http://img236.imageshack.us/img236/9721/p1010066mc9.jpg
Som i kan se har jeg lige poleret kaburateren hurtigt. Jeg venter pt på et 70 mm påspændingsfilter fra Nick Møller, samt dyser og en simmering. Dernest kan jeg begynde at indstillet maskinen.
Jeg har som i kan se i den tidligere update anskaffet mig en dellorto vhsa- som jeg har poleret op. Så fik jeg også den fabelagtige idé med at montere en permanent tænd/sluk knap. Så jeg slipper for dødmandsknap når jeg indstiller f.eks.
Derudover har jeg fået voresw kære Alcedo aká smeden til at lave et rigtig lækkert ophæng til mig, så det nu er muligt med bagvendst studs.
Dernest har jeg også været nødladet til at skille blokken ad, grundet en utæthed i bloksamlingen. Dette er nu ordnet, og den kører fint.
Til billeder:
PS: På billederne er der ingen gearing monteret, grundet en defekt gearing (den hvorpå remskiverne monteres). Denne SØGES
http://img171.imageshack.us/img171/5531/sonic110gh3.jpg
http://img224.imageshack.us/img224/3069/sonic111jy0.jpg
http://img478.imageshack.us/img478/1395/p1010108gk2.jpg
Af ting der lige skal nævnes er bl.a. at kittet på billederne ikke er poleret (ikke del af aftalen) dette valgte jeg selv at gøre.
Kittet har jeg da også haft monteret, men delvis positivt resultat, lidt vildere på responsen og flere rmp er ihvertfal at forefinde. Så må vi se hvad der ellers dukker op efter lidt indstilling af transmisionen.
Så thumps up for Nick Møller. (Og nej, vil ikke høre på spydige ubegrundede kommentarer omkring hans arbejde, det er fiín fín!)
http://img264.imageshack.us/img264/9250/p1010019en4.jpg
Ja, som i kan se har fjernelsen af den orginale tank frembringet en masse plads i hjelmrummet
Så skete der lidt, har fået min c30 sendt til forkromning. Ydermere har jeg fået monteret mine nye klistermærker + axis varioskjold + portet cylender af nm + Sprit nyt Pro race stempel + oppoleret og pudset alt.
Så tjek det ud, det bliver sprødt med min forkromede potte
http://peecee.dk/?id=34652
http://peecee.dk/?id=34644
http://peecee.dk/?id=34646
http://peecee.dk/?id=34647
http://peecee.dk/?id=34648
http://peecee.dk/?id=34643
http://img102.imageshack.us/img102/6565/p3290008pt7.jpg
http://img82.imageshack.us/img82/585/p5120026fe8.jpg
http://img153.imageshack.us/img153/5251/p5120023mm4.jpg
Jeg håver vi ses ude i det danske land når træffene begynder at vise sig.
Træf jeg indtil vidre kommer til:
I går 16/6-2007 blev der som mange ved afholdt Fredericira Thnasen træf. Overordnet set en god event, at vejret ikke var optimalt, er jo blot noget man må tage med. Endvidere var der også problemer/utilfredsheder i kalibreringen af feltet. Sonicen fik nogle velfortjente tæsk på banen, og man kan sige at rooling burner var en gennemgående tendens selv med høj fart
Sonicen gik okay, set i det perspektiv at jeg kun har stillet transmissionssytemet i 10 minutttter den 15/6-2007.
Som nogle ved væltede jeg også. På den mindre langside fik den lidt gas, hvorfor jeg måtte lave en drastisk opbremsning, hvilket gjorde at jeg gled med 30 km /t direkte ind i bommerne. Sonicen fik lidt ridser på skjoldene, men den skal anywat larkeres. Så rør mig ikke det mindste.
Her til lidt billeder fra træffet:
http://img72.imageshack.us/img72/6752/p6160004cu0.jpg
http://img185.imageshack.us/img185/8012/p6160084fb3.jpg
På banen var den dog lidt problematisk, den kørte ujævnt og pruttede når den kom over 90 km/t. Derudover smed sonicen også lige en rem og en kobling, men det skam småting når man har sprit nyt liggende
Lidt billeder:
http://img266.imageshack.us/img266/770/p7010032jr4.jpg
Sonicen havde lige fået en billig imidlertidig lak - hvilket mange sjovt nok ikke fattede
Den endelige lak står færdig til dhs.
Lidt billeder:
http://img503.imageshack.us/img503/3840/97232lzh9.jpg
http://img503.imageshack.us/img503/2707/40gw4.jpg
http://img444.imageshack.us/img444/9958/0020vk9.jpg
Så kan jeg ihvertfal tillade mig at skære kurverne lidt skarpere, trods jeg stadig ikke har noget forudsætning om at lave nogen form for knee-slide el.l. med mine skjolde. Men beskyttelse i al almindelighed når man køre race (især med 70 jogger omkring ørerne) er en god idé.
Sonicen er også klar til skærbæk nu.
Billede:
http://img405.imageshack.us/img405/2550/p8140006zo3.jpg
Så blev skærbæk SW 2007 overstået. Sonicen gik af helvedes til hele lørdagen + 60% af søndagen. jeg biksede hele tiden med min kabbu, og prøvede så til sidst at smække en ny på. Det hjalp om noget på det hele, den gik faktisk rigtig godt, bortset fra den lige manglede lidt indstilling af nålen. Men var der ikke tid til, så den fik nogle tæsk på banen hehe.
Mht. udseendet skal der til at ske lidt, men får i forhåbenligt til at se til als.
http://img405.imageshack.us/img405/2883/168jq6.jpg
Jeg var også lige en tur på rullefelt, hvor jeg smed 19,56. hvilket jo selvfølgelig kunne være bedre med andre ruller osv. Men lad os nu for en stund droppe undskyldningerne og sige det er "okay". Jeg kørte ihvertfal fra en del på banen, eneste som tog mig var Mahir @ zippen, den gik satme godt.
Jeg har jo en lang tid foran mig, før næste træf begynder at vise sig. Så i løbet af vinteren skal der laves følgende: Sprit nye sorte inderskjold komplet. R-setup eller stage6 kaliber. R-setup bremseskive. Nyt sytr. Andre bremseklinger. Andre dæk. Nyt sort bundskjold. Ny sort gril. + Det løse.
Her er lidt billeder:
http://img339.imageshack.us/img339/7623/106329lwt1.jpg
http://img508.imageshack.us/img508/7996/alsefter1yy7.jpg
http://img410.imageshack.us/img410/5679/alsefter28kb9.jpg
Så skete der lidt. Jeg har anskaffet mig et ferrarierødt stel. Dette får jeg den 21/9. Derudover har jeg byttet min yasuni c30 til en yasuni c21 black ed. 1000 kr. Jamo basenhed samt to kreblinger. Efter min mening en fortræffelig handel .
Slutteligt kan jeg også lige fortælle at jeg har modtaget et stage6 motorophæng til bagvendt studs. Så burde problemet med at blok som kan trækkes 5 cm fra side til side være ude af verden. Ophænget ser faktisk meget nice ud, om det passer perfekt til bagvendt studs og hvad dette indebærer (28 pwk samt powerfilter i mit tilfælde) vil kun tiden vise.
Her lidt lidt billeder:
http://img66.imageshack.us/img66/6341/p9130033vm6.jpg
http://img146.imageshack.us/img146/8796/p9130036gx0.jpg
Så fik jeg gjort blokken klar til næste sæson. Har også fundet ud af at jeg skal kører med vandpumpe i form af elektrisk pumpe. Jeg skal dog have lavet noget at smide på svinghjulet så vægten holdes oppe på tappen.
Derudover må jeg nok erfare at mit ellers så fine stage6 ophæng ikke passer. Dette skal naturligvis sendes tilbage, og så må jeg fik Alcedo til at smede mig et nyt (ud af et stad ophæng).
Har også besluttet mig for at smide std. styr på sonicen. Hvilket gør at den ligger bedre i svingene (eller ihvertfal muliggører at man kan skærer dem skarpere). Der kommer dog en dopler styrkåbe på så det ikke ligner "lort".
Billeder:
http://img503.imageshack.us/img503/8045/p9150019cu6.jpg
Og her et lille billede af de dele jeg har malet med en særdeles hård autolak.
http://img503.imageshack.us/img503/3662/p9150026dp2.jpg
Så fik jeg mig efterhånden nogle nye dele. Det drejer sig om en Bandit xx hjelm, r setup bremseskive, og mange andre småting. Stellet + ophæng + styr er sendt til sandblæsning + autolak. Det foreløbige farve lyder på mettalicsølv, hvilket vil passe glimrende til de andre farver. Men her et lille billede af min nye hjelm:
http://img145.imageshack.us/img145/2056/pa160035sw3.jpg
http://img143.imageshack.us/img143/757/pa160033od8.jpg
TBilleder: Beklager den dårlige kvalli.
I morgen vil der højst sansynligt komme update med heidenau slick + de andre dele.
Så blev mit stel omsider færdig. Derudover har jeg fået monteret mine heidenau slick dæk. Eneste jeg pt. står og mangler før projektet er færdig, er en dopler HSM forgaffel, en stage6/r settup m.m. kaliber + slange + det løse.
Her først et billede af et sørgeligt stel:
http://img155.imageshack.us/img155/9687/bild1744st3.jpg
Sandblæsning + 1 lag autolak senere:
http://img505.imageshack.us/img505/258/221020071471nu7.jpg
De hidtil færdige dele samlet:
Billedet er taget med for stor "iso" - ved det. Ja, fælgene har ikke været poleret siden sæsonstart, så de trænger forfærdeligt meget til en stor omgang. Men dette klares i vintertimerne hehe.
http://img135.imageshack.us/img135/5179/pa220040do8.jpg
STOR tak til Kim/Alcedo for sandblæsning og larkering af stel, super arbejde (som ALTID).
Mangler sådan set ikke det store nu. Det drejer sig "kun" om dopler HSM forgaffel, r setup kaliber/stage6. + det løse.
Derudover har jeg også fået forbindelse til en carbonstøber. Ham har jeg sat i gang med noget .
Pakken fra speedline indeholdendte: Dopler grå hsm forgaffel, stage6 4 stemplet kaliber og en masser dertilhørende accesories. Dejligt!.
Her et billede af de samlede ting fra pakken. T-shirten samt huen var en julegave (0 dollars) fra speedline .
http://img296.imageshack.us/img296/9553/p1040067xi4.jpg
Så begyndte jeg processen med påmontering af forgaffel. Godt nok en irreterende omgang med alle de løse kuglelejer, hvorfor man nok skú havde valgt dem i en samlet ring. I mellemtiden blev stage6 kaliberen efter en lille modofikation endvidere også monteret. Jeg synes det ser ganske godt ud.
http://img296.imageshack.us/img296/4849/p1040071ir7.jpg
Endeligt tog jeg lige maskinen udendørs, da jeg lige ville hører motorlyden efter 5 måneders stilstand.
http://img521.imageshack.us/img521/2341/p1040073gs5.jpg
Sonicen er blevet finindstillet i motoren, således at den kører rigtig lækkert nu. Jeg fik dog en slem overraskelse og lærestreg da jeg i dag 19/1 trillede en tur, og den så pludselig mistede træk. Slukkede motoren (hvilket jeg iøvrigt kan gøre ved knap- og eller dødmandsknap. Også en nyligt lavet ting), og bagdækket havde så smådt ædt filteret i fællesskab med blokken. Når, men det der jo ikke noget at gøre ved. Jeg ser om det ikke kan fikses med lidt ståltråd. Ledningsnettet er også færdigt, efter en del problemer frem og tilbage med en defekt on/off funktion.
Nu mangler der faktisk bare et sæt nye sorte inderskjolde. En r-setup bremsecylinder og bremseslange. En BCD styrkåbe og så stage6 klistermærker @ the very bottom.
Pics:
http://img141.imageshack.us/img141/8219/p1190002xg6.jpg
http://img245.imageshack.us/img245/6417/p1190003oq3.jpg
^Som den stod under opvarmningen.
Efter få minutters kørsel. Temperaturen viste 28-30 grader ved kørsel. Det er efter min overbevisning en fin temperatur vejret taget i betragtning. Lidt vamere luftstrøg og eventuelt lidt sort gaffa - vender vel dette til de 50 grader.
http://img20.imageshack.us/img20/2961/p1190010gj1.jpg
Støddæmperen sætter desvære lidt afmærkninger på dækket. Her er der dog mest af alt tale om resterne af mit E13 luftfilter.
http://img529.imageshack.us/img529/2249/p1190012or7.jpg
Skønt.
Armeret 110 cm. bremseslange.
Bremsemasteren udstråler faktisk en rigtig god kvallitet, så eventuelle fordomme om at det blot er en reproducering af en til mc kan godt glemmes. Derudover har den en smart funktion. Som resultat af at man kan justere vinklen på bremseklingen, forøges trykket også, dvs. mao. at man kan justere bremsestyrken (Som i øvrigt er sindsyg med min setup).
Pt. mangler jeg rent faktisk kun sprit nye sorte inderskjold, støddæmperforhøjer, og BCD front.
Til billeder:
http://img179.imageshack.us/img179/3900/p1250006oy7.jpg
http://img179.imageshack.us/img179/296/p1260020sv4.jpg
http://img148.imageshack.us/img148/8529/p1260027by3.jpg
http://img176.imageshack.us/img176/7971/p1260040zc8.jpg
http://img217.imageshack.us/img217/5937/p1260082sz2.jpg
Indeholdte en Malossi x kevlar rem (Havde dog bestilt Overrange remmen ved speedline, men de sendte mig denne - dog ikke noget jeg har energi til at følge op på, desvære en lille ting de til tider kan finde på, efter min erfaring.)
SPP front
2 nåleklips
Malossi venylstyr ved vario.
On/off knapper.
Sonicen kører nu igen HELT formidabelt, så den venter som en løve på sæsonnens træf.
Mangler nu kun inderskjolde. Men her et par billeder:
http://img301.imageshack.us/img301/918/p2200005qe3.jpg
Tiden og ikke mindst vejret artede sig i dag 29/2 til at der kunne køres lidt. Sonicen går motormæssigt som den har gjort i nu en del måneder, og den nye affjedring har tilføjet positivt til køreegenskaberne.
Imidlertidig har der dog vist sig et mindre problem, de transparante lc. slanger viser sig ikke at kunne holde vand omkring studsen ved topstykket, de flækker simpelthen som smør der. Derfor skal der lige laves en transformer af en slags på dette område. Ydermere har jeg fået 3 inderskjolde, osm dog ksal larkeres blanksorte. De resterende er pr. dags dato bestilt iøvrigt.
Til dem som vil se film, denne gang har jeg været så fornuftig at tage køredragt på, måske en god ting farten taget i betragtning:
http://www.scootergalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=23346
Og her lidt billeder selvfølgelig:
http://img340.imageshack.us/img340/3577/p2290030bv1.jpg
Så kom dagen, hvor de på papiret, sidste ting kom ind af døren. Sonicen blev samlet, og den står nu som den vil til sæsonnens træf. Ikke fordi den udgør et vanvittigt blikfang, men det er det indre der tæller . Derudover udgør fælge, affjedring, bagskjoldet og motoren da også et fedt look. Her til billeder, hvad synes i?.
http://img441.imageshack.us/img441/435/p3050004rt1.jpg
http://img209.imageshack.us/img209/3083/p3050008gq1.jpg
http://img174.imageshack.us/img174/8809/p3050011ti0.jpg
Den blev lige klargjort til Fredericia i påskeferien. det indebår, imidlertid at der kom lidt nye dele på. Ødelagde min elpumpe, men der er nu kommet en manuel på med ordentlige lc slanger. Derudover kom der styrender, som er fine ved evt. styrt.
http://img175.imageshack.us/img175/7127/p3230065dl7.jpg
I går var det Fredericia træf og sonicen endte med at blive en dyr dame. Krumtappen gik i stykker og dette resulterede samtidigt i et ødelagt teamkit (stor set). Derfor kan man jo næppe kalde projektet færdigt. Lidt flowoptimering af blokken skal foretages, samt inkøb af ny krumtap og cylinder. Motorprojektet forventes afsluttet så den står klar ved Asserballetræffet. Derudover får alle inderskjolde også en autolak, og orginale styrskjolde er indkøbt.
http://img166.imageshack.us/img166/8656/p4200016db8.jpg
Jeg kunne tage plejlstangen ud med håndkraft .
http://img444.imageshack.us/img444/9307/p4200020yn3.jpg
Så skete der alligevel en del igen. Byttede min køredragt + nogle penge til et sprit nyt Teamspeed 7T. Ganske fornuftigt. Derudover er det blevet til en fin handel med Zero, aká The Stig. Det blev til en Stage6 Team Rod 85 krumtap og en malossi Vl14 - sprit ny. Blokken så mig noget/meget kedelig ud, og derfor er der blevet rettet en del op på dette. Har også i dag 24/4-08 modtaget en pakke fra speedline indeholdende nogle lejer, 5 mm. bundpakning. stage6 nåleleje og et random batteri (Til cometen ).
http://img125.imageshack.us/img125/1907/p4240001yv0.jpg
Den 5 mm. bundpakning skal have en farlig overhaling før den blot tilnærmelsesvis passer i- og til min blok.
http://img258.imageshack.us/img258/5503/p4200019bs4.jpg
Før jeg begyndte. Altså motoren, hvor der er bevet smidt 20.4 hk og kørte en ganske fornuftig 150 meters tid.
http://img410.imageshack.us/img410/8607/p4230126it5.jpg
Efterfølgende lidt flowtoptimering.
http://img366.imageshack.us/img366/2975/p4240002yt9.jpg
Som det så endeligt blev. Uden kemisk metal som jeg ønsker det! .
http://img258.imageshack.us/img258/609/p4240004dj8.jpg
Her motoren samlet med den fine tap. Det tog sammenlagt 30 min fra lejerne/tappen blev lagt i fryseren til det sidste slibning blev færdigtfjort, og til lejerne + tappen hoppede i blokken som var det smør. Sådan skal det gøres .
I den forgangne uge fik jeg samlet motoren færdig. Cylinderen har været en tur forbi MTA-tuning. Portningen er jeg rigtig tilfreds med, og det må siges at det virker stærkt somom den har hjulet på motoreffekten. Den tager ihvertfald både flere omdrejninger og er mærkbart hurtigere gennerelt.
Motoren startede 1 gang den fik gnist, og det hele lyder til at spille som det skal. Et mindre gasproblem 1/3 har gjort at jeg lige skal finindstille med nogle tomgangsdyser. Men her til nogle billeder:
http://img169.imageshack.us/img169/3376/p5100014ry6.jpg
Skyllevægene er blevet spidset, og huset er efterfølgende blevet blæst for diverse krater. Derudover er udstødningsporten selvfølgelig også hævet samt portet.
http://img386.imageshack.us/img386/820/p5100023ko8.jpg
En tatoo i ordinær stil blev det sørme også til. OBS: Jeg har ikke selv poleret cylinderen, dette blev gjort af tidligere ejermand.
http://img237.imageshack.us/img237/1930/p5100025sv7.jpg
Billedet kan snyde. I virkeligheden er portningen ikke skæv.
http://img208.imageshack.us/img208/1458/p5100032ha2.jpg
http://img178.imageshack.us/img178/5845/p5120001sl3.jpg
Inderskjoldene samt gril er også sendt til autolakering, og ventes tilbage engang i næste uge cirka.
http://img213.imageshack.us/img213/219/p5170004gs3.jpg
Og link til den nyeste film:
http://www.scootergalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=31106
Venter stadig på inderskjolde, de modtages først i næste uge. derudover søger jeg en god og optimal studs, måske en xsh wig og dertil hørende studs, eller stage6's nye model? - vil tiden vise (priserne på disse er dog latterligt høje i Danmark).
Lille update. ASW gik ganske "ok" for mit vedkommende. Grundet det varme vejr, var der lige lidt karburator komplikationer. De blev løst (omtrent 90%) i forbindelse med en 28 r/t karburator. Den kom på felt lørdag og smed fornuftige 20.47 i første huk .
På banen tog jeg det meget med ro. Ikke fordi jeg ville smadre min c30 (uden slider) og ja, lige så meget mig selv uden læder. Men den gik ganske okay må man sige.
I sprint kom jeg på samme plads som pallenaldo. Røg ud i 1/8 finalen til Polle G på hans farlige sprinter .
http://img103.imageshack.us/img103/1396/p6030001pt3.jpg
http://img208.imageshack.us/img208/140/p6010002dk0.jpg
http://img103.imageshack.us/img103/8017/266481lbi8.jpg
Jeg ved at min scooter-shoppen studs er en "begrænser" for min hk, og derfor bliver den lige skiftet ud med modificeret Kiesler 28 mm. wig og am6 studs.
Speedmeet bød for mit vedkommende desvære kun på godt og vel 2-3 timers kørsel. Alt i alt forbundet med skiftning af toppakninger. Knap så spas, derfor købte jeg lige ny blokdel. Monteret blev den også, og samtidig blev blokken lige optimeret en anelse yderligere. Kiesler wig og am6 studs er også blandt de nye tilkommende dele. Pt. venter jeg faktisk kun på et JHS topstykke, som vel gerne skulle komme inden et eventuelt asw2 træf eller i al fald dhs.
http://img117.imageshack.us/img117/2476/klj4823fk5.jpg
http://img117.imageshack.us/img117/9461/p6170013js8.jpg
http://img258.imageshack.us/img258/8430/p6180008ff2.jpg
Topstykket blev monteret, og sonicen kørte ikke vanvittig godt. Lidt småjusteringer af tænding (1.5 ft) og nålen blev foretaget, og den begyndte at gå ganske godt. Selvfølgelig vælger den så lige at smadre remmen med godt 110 km/t, men det var trods alt billigt sluppet.
Nu skal der bare lige monteres en rem, og så må vi se hvordan den kører på Søndag d. 27.
Så er DHS overstået. Sonicen kom selvfølelig, som forventet, videre til Knock Out. Dette som den 5 hurtigste ud af 8 scootere så vidt jeg husker. Det endte vidst også med en okay 4 plads, hvilket må være godkendt.
Træffet kostede dog en flække bolt ved bagpladen, så ny blok er på vej + lejer. Tiden var forresten 7.5035 som hurtigst, hvilket godt kan forbedres.
Til SW vil den komme som stelracer.
http://img149.imageshack.us/img149/3855/314230lpu8.jpg
http://img149.imageshack.us/img149/555/314231lwc4.jpg
http://img170.imageshack.us/img170/3609/p8180023hq0.jpg
Så blev året sidste træf i danmark overstået for mit vedkommende. Træffet i Skærbæk var efter min mening årets bedste, og med vejrets hjælp blev det også en god mulighed for at træne lidt race. Sonicen fik brændt 15 liter benzin af uden de mindste motorproblemer, eller det skal så siges at gearingsdækslet en enkelt gang brækkede sig - men blev hurtigt løst.
Nu når vi går en kedelig tid i møde, så skal der naturligvis også laves en række ting på sonicen:
Stage6 R/T bagstøddæmper (RS24 4sale)
Tilpasse for- og bagbremsen så de spiller 100%
Nyt stempel
Racerstøvler
Nyt bagskjold + alt det løse og alt det endnu uvidse som dukker op.
Derudover går jeg også med tanken om indkøb af helmetcam af en eller anden art (Sansynligvis bare et flycamone2).
Et par billeder fra Skærbæk:
http://img204.imageshack.us/img204/4706/326743lda0.jpg
Nu står forberedelserne på SA-week den 3/4 oktober i tyskland.
Som mange nok ved, har jeg og godt 10-15 danskere været en tur nede ved SA weekend 2008 på Lausitz Eurospeedway. En kanon fed oplevelse på mange måder, og man må sige at det giver lidt blod på tanden igen.
Sonicen var der ingen problemer med, kørte godt nok også kun 15 liter benzin af. Søndag (sidste dag) smed jeg lige 12 euro for at deltage i dssc's sprint. Mads K var dagen forinden og i søndags allerede igang med at sprinte, og kørte nogle, sådan set rimelig tider. Den første sprint var mod mads selv (som underligt nok kørte i samme klasse som mig selvom hans forgaffel er sænket helt ), og den tabte jeg med et par meter, eftersom både reaktionstid og starten var alt for dårlig. Sprint nr. 2 var også mod mads, men den tyvstartede han, så der var ikke rigtig noget at sammenligne med. Hans hurtigste tid var en 8.xx tid (hvilket ikke virker af ret meget, men uden at vide det tror jeg også at banen/anlæget var en snilde anderledes end til dhs). 3 sprint forbedrede jeg selvfølgelig meget, da jeg havde lært juletræet at kende, + maskinen efter de nye justeringer. En 7.xx? tid blev det til, men kun med udgangshastighed på 103. Dhs udgangshastigheden lød på stabile 108.xx, så i med det tunge blæserhjul igen - men selvfølgelig virker sprintanlæget ikke når man kommer tilbage, og jeg får derfor ikke mulighed for at få en pokal, eller blot en god placering. Tiderne i min klasse var nemlig i top 3 alle fra 7.5-7.2.
Men alt i alt en fed oplevelse. Sonicen kom også lige på rullefelt nu hvor det var gratis, og den smed da 20.50 med et helt std. portmappe, så det ganske fornuftigt.
Nu skal der lige races (efter planen) på søndag, og så ryger motoren eller til salg i lidt dele.
http://img89.imageshack.us/img89/2392/pa030253eu5.jpg
http://img79.imageshack.us/img79/2633/pa040289vf9.jpg
Ser ikke så tæt befolket ud, det er fordi der som sagt skulle betales penge for entré.
[URL=http://imageshack.us]
Har en del bedre billeder og også film, som kommer op en af dagene.
Så skete der lidt siden sidst. Fik kørt noget spass & action day på sonicen (tyskerrace). Det var en kanon dag, selvom jeg havde 2 styrt, 1 i hvert heat jeg deltog i helt bestemt. Helt sikkert noget jeg skal deltage i samtlige gange næste år, så vidt muligt. Sonicen fik kun mindre skader af de styrt. 5 cm. røg af bremseklingen, men det betyder faktisk intet, og så røg cdi'en af, hvilket heller ikke gør noget da ny tænding allerede er i hus.
Lige inden tyskerrace fik jeg sænket forgaflen 25 mm. Det må siges at have en kææmpe indflydelse på køregenskaberne, faktisk så meget at jeg tror sonicen overstyrer en lille anelse lige pt.
Som nævnt er der allerede en ny tænding i hus. Det drejer sig om en Malossi Digitronic, som jeg fik byttet for mit sæde + bagskjold. En ganske god handel, set i lyset af tændingens stand.
Nu står jeg så bare uden bagskjo
Sidst rettet af Bidstrup Tors Jul 29, 2010 14:45, rettet i alt 181 gange |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
|
|
Skrevet: Søn Apr 09, 2006 10:02 Emne: 09/04/06 |
|
|
| Så kom der sku en update til! Vil gerne have nogle kommentarer på den. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
Skrevet: Fre Apr 14, 2006 10:06 Emne: . |
|
|
| Dejlig forfriskende update! |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
Skrevet: Søn Apr 16, 2006 18:22 Emne: . |
|
|
mm
Sidst rettet af Bidstrup Man Aug 06, 2007 13:10, rettet 1 gang |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
G@mei STT <3<3<3<3<3
Indmeldt: 26. Jan 2006 Indlæg: 129 Geografisk sted: Kjellerup (Midtjylland)
|
Skrevet: Søn Apr 16, 2006 19:16 Emne: |
|
|
Er helt vilde med dine fælge, det ser fedt ud med det højglanspoleret alu  |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
Skrevet: Tirs Apr 25, 2006 18:45 Emne: |
|
|
| Upper |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
h2okoeling-ownz Gæst
|
Skrevet: Tirs Apr 25, 2006 19:19 Emne: |
|
|
Ser sgu godt ud. Men hvorfor dog få ødelagt endnu et kit hos STT?  |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
Skrevet: Tirs Apr 25, 2006 19:37 Emne: |
|
|
| h2okoeling-ownz skrev: |
Ser sgu godt ud. Men hvorfor dog få ødelagt endnu et kit hos STT?  |
Takker og bukker. Hehe, det skal nu ikke stage4 portes Regner bare med en lille portning/polering af udstødningsporten og sårn.
Ideer til styling modtages gerne |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
|
Skrevet: Ons Maj 17, 2006 19:32 Emne: |
|
|
| Update, kom med respons drenge |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
MJS PTL Admin
Indmeldt: 07. Okt 2005 Indlæg: 874 Geografisk sted: Amager - Dragør
|
Skrevet: Ons Maj 17, 2006 20:50 Emne: |
|
|
Jeg har lige rettet din overskrift.
Du har en Aprilia Sonic, og ikke en Teamspeed Sonic  |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
BuEn PTL addict
Indmeldt: 25. Okt 2005 Indlæg: 1257
|
Skrevet: Ons Maj 17, 2006 20:53 Emne: |
|
|
| Ang. skjolde behøvest det jo ikke være inovativ. Hvorfor ikke bare lave noget der er lavet? Det kan jo nemt være pænt. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
Skrevet: Ons Maj 17, 2006 21:14 Emne: |
|
|
| BuEn skrev: |
| Ang. skjolde behøvest det jo ikke være inovativ. Hvorfor ikke bare lave noget der er lavet? Det kan jo nemt være pænt. |
Jamen du har da ret i at ting som før er lavet, oftes ser federe/bedre ud. Men jeg skal sku ikke svarer dig yderligere, da jeg slet ikke har langt yderligere planer
Til Mjs: Du har ret, men vær venlig at PM mig næste gang |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
MJS PTL Admin
|
Skrevet: Ons Maj 17, 2006 22:06 Emne: |
|
|
| sonicfreak skrev: |
| Til Mjs: Du har ret, men vær venlig at PM mig næste gang |
Der bliver selvfølgelig ingen næste gang, for nu ved du det jo.
Men du havde også vidst hvad projektet skulle hedde hvis du havde læst den første regel specielt for projekt galleriet
Men hvis det sker igen skal jeg nok sende dig en PM om at overskriften er forkert. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Basse Comin' straight outta SG!
Indmeldt: 19. Apr 2006 Indlæg: 128 Geografisk sted: Hjørring!
|
Skrevet: Tors Maj 18, 2006 16:36 Emne: |
|
|
Rigitg nice projekt, kan især godt lide dine fælge.  |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
Skrevet: Tors Jun 01, 2006 13:18 Emne: |
|
|
| Update. Kom med noget respons, og eventuelle bud på en : Udstødning, vario, tænding og remskiver som kunne være gode at smække på |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Assersøn! Comin' straight outta SG!
Indmeldt: 16. Dec 2005 Indlæg: 113
|
Skrevet: Tors Jun 01, 2006 13:26 Emne: |
|
|
Sødt nok alligevel. .gif) |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
|
Skrevet: Lør Jul 01, 2006 19:15 Emne: |
|
|
Update! skriv endelig noget ros og ikke MINDST ros! Skriv forsatan, SKRIV  |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
Skrevet: Fre Jul 14, 2006 10:56 Emne: |
|
|
| Update. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Gæst
|
Skrevet: Fre Jul 14, 2006 12:30 Emne: |
|
|
Ja den er godt nok HERRE nice den potte!! så den da h2o sendte den! men syntes nu det er pænere med den tynde dæmper  |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
MJS PTL Admin
|
Skrevet: Fre Jul 14, 2006 12:52 Emne: |
|
|
Ser rigtig fint ud med de poleret ting osv.
Men det er bare synd at du ikke har gidet at resize dine billeder, for så gider jeg nemlig heller ikke kigge alle dine billeder igennem. Det tager simpelthen alt for lang tid at loade dem igennem. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
Skrevet: Fre Jul 14, 2006 19:24 Emne: |
|
|
| tbc-pede skrev: |
Ja den er godt nok HERRE nice den potte!! så den da h2o sendte den! men syntes nu det er pænere med den tynde dæmper  |
Hehe, okay Dæmperen på min er dog pasende, ike for tyk, heller ej for smal.
Undskylder at jeg ikke lige er den bedste til at resize billeder og lignende ting, men prøver da!.
Tager mig lige en tur i thansen her i morgen, og får købt de sidste ting. Så skulle den jo gerne kunne starte  |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Gæst
|
Skrevet: Fre Jul 14, 2006 22:51 Emne: ... |
|
|
Hej Rasmus.. Super flot projekt kan virkelig godt li de mange små detaljer på den. Glæder mig helt til at se den til de næste træfs for helt grin ser den ikke ud til at være.!
Super fede fælge godt pudset men det er fornuftigt tidsfordriv  |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
Skrevet: Søn Jul 23, 2006 22:09 Emne: |
|
|
| Billeder = Kom med respons |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Gæst
|
Skrevet: Lør Jul 29, 2006 15:46 Emne: |
|
|
| Sonic-Speed skrev: |
Ser sku nice ud med den potte. Rigtig nice endda, men er den ikke lidt lang? Eller billederne der snyder? |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
|
Skrevet: Lør Jul 29, 2006 23:21 Emne: |
|
|
| iversenm8 skrev: |
| Sonic-Speed skrev: |
Ser sku nice ud med den potte. Rigtig nice endda, men er den ikke lidt lang? Eller billederne der snyder? |
Hmm, helt kort er den ikke, har du ret i, men power er i orden. Længden er lidt længere end c20 men megte kortere end c16 og lignende |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Gæst
|
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
Skrevet: Søn Jul 30, 2006 15:10 Emne: |
|
|
Nej!
Har lige været ude og tage en tur på sonicen, den vil sku fremad |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
Skrevet: Lør Aug 05, 2006 13:20 Emne: |
|
|
Update
Og tilmed og et bette klip med dyret |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Kronborg © PTL addict
Indmeldt: 12. Feb 2006 Indlæg: 1380 Geografisk sted: Løgstør - Nordjylland
|
Skrevet: Søn Aug 06, 2006 12:28 Emne: |
|
|
Den er bar fræk .gif) |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
NeRox Ready for æ' Rugekas'
Indmeldt: 12. Nov 2005 Indlæg: 416 Geografisk sted: Mellem Viborg og Skive.
|
Skrevet: Søn Aug 06, 2006 12:30 Emne: |
|
|
Må du selv om
Ej spøg til side
Ser rigtig godt ud .gif) |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Gæst
|
Skrevet: Søn Aug 06, 2006 13:27 Emne: |
|
|
Hey hey.
Din sonic er sku da blevet nice.
Ses til Als. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Ika Ready for æ' Rugekas'
Indmeldt: 13. Okt 2005 Indlæg: 371 Geografisk sted: Blodense
|
Skrevet: Tirs Aug 08, 2006 14:39 Emne: : |
|
|
Den er lækker nok. .gif) |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
|
|
Skrevet: Lør Aug 12, 2006 13:44 Emne: |
|
|
| Update |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Gæst
|
Skrevet: Søn Aug 13, 2006 18:17 Emne: |
|
|
| En gearing giver simpelthen flere RPM? |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
Skrevet: Søn Aug 13, 2006 21:51 Emne: |
|
|
| Olesen^ skrev: |
| En gearing giver simpelthen flere RPM? |
Må ærlig indrømme at det gjorde den, eller, den ændrede ihvertfal momentet  |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Kronborg © PTL addict
Indmeldt: 12. Feb 2006 Indlæg: 1380 Geografisk sted: Løgstør - Nordjylland
|
Skrevet: Søn Aug 13, 2006 22:40 Emne: |
|
|
Tror jeg er forelsket  |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
Skrevet: Ons Aug 16, 2006 15:52 Emne: |
|
|
| update |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
Skrevet: Lør Aug 19, 2006 10:46 Emne: |
|
|
| update, som den vil stå til Als |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Gæst
|
Skrevet: Lør Aug 19, 2006 15:14 Emne: s |
|
|
Den er sku rigtig lækker.. wrauw  |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Gæst
|
Skrevet: Lør Aug 19, 2006 15:46 Emne: |
|
|
Den er sq meget sprød den sonic der .gif) |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
|
Skrevet: Tors Aug 31, 2006 17:25 Emne: Re: Sonicfreak's Aprilia Sonic (Update 19/8/2006) |
|
|
| Update |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Gæst
|
Skrevet: Tors Aug 31, 2006 18:36 Emne: |
|
|
Sprød sonic .gif) |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Gæst
|
Skrevet: Tors Aug 31, 2006 19:14 Emne: |
|
|
Bemærkede den godt til als træffet. Den gik da ganske fornuftigt i motoren  |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
Skrevet: Tors Aug 31, 2006 19:54 Emne: |
|
|
| Olesen^ skrev: |
Bemærkede den godt til als træffet. Den gik da ganske fornuftigt i motoren  |
Ja, er delvist enig. Men med 80 grader kan det ikke havde været helt optimalt. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Gæst
|
Skrevet: Lør Sep 02, 2006 10:42 Emne: |
|
|
Så godt dig og din sonic til als, den er lige så fed i virkeligheden som på billederne
Den gik da også fint, da jeg så dig.  |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
Skrevet: Søn Sep 10, 2006 9:05 Emne: |
|
|
| Update |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Gæst
|
Skrevet: Søn Sep 10, 2006 10:49 Emne: |
|
|
Rigtig, rigtig godt arbejde der Rasmus.
Det har godt nok hjulet meget med det nye sædebetræk du har fået på.
Og du siger at den kører bedre med C30?
Jeg glæder mig meget til at prøve den .gif) |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Gæst
|
Skrevet: Søn Sep 10, 2006 11:07 Emne: |
|
|
| Meget lækker den sonic. Har du købt den C30 af Fingerbøl? |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
|
|
Skrevet: Søn Sep 10, 2006 20:05 Emne: |
|
|
| Cellular skrev: |
Rigtig, rigtig godt arbejde der Rasmus.
Det har godt nok hjulet meget med det nye sædebetræk du har fået på.
Og du siger at den kører bedre med C30?
Jeg glæder mig meget til at prøve den .gif) |
Hehe ja det gør den skam
Jep, vå må lige finde en dag i den nærmeste fremtid.
|
 |
|
Skrevet: Søn Okt 22, 2006 19:57 Emne: Update |
|
|
| Smid en kommentar. |
|
| Tilbage til toppen |
|