Pro-Tuners Lounge Forum Indeks

FAQFAQ PTL merchandisePTL shop SøgSøg Tilmeldte brugereTilmeldte brugere GrupperGrupper KalenderKalender TilmeldTilmeld ProfilProfil Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder LoginLogin
Guider Anmeldelser Artikler Beregnere Vis indlæg siden sidste besøg

Malossi VL16

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Pro-Tuners Lounge Forum Indeks -> Nyheder
Forfatter Besked
LaLLe
ZEBRA!

Indmeldt: 07. Okt 2005
Geografisk sted: Fredericia

IndlægSkrevet: Tors Apr 15, 2010 12:06    Emne: Malossi VL16 Besvar, med citat

http://www.malossi.com/news/newsDoc/PDF_PRODOTTI/VALVOLA%20MHR_001.pdf
Ja så kom malossi med endnu en ny membran. Navnet antyder det er en efterfølger til VL14 og derved til minarelli men det er faktisk en Piaggio membran i rigtig overstørrelse. Dvs der skal fræses i blokken for at den går i.

Venter spændt på at se hvordan den yder sammenlignet med vforce3 osv.
Tilbage til toppen
Troels K
Ready for æ' Rugekas'

Indmeldt: 22. Jun 2009
Geografisk sted: Mørke - 20 min fra Århus, Randers og Grenå.

IndlægSkrevet: Tors Apr 15, 2010 12:13    Emne: Re: Malossi VL16 Besvar, med citat

LaLLe skrev:
Lækker nyhed! Nu vil jeg dog mene, at det er VL14 (og ikke Vforce3) der er den membran der yder mest, men denne "overstørrelse" vil sikkert forøge effekten med omkring 1 hk Smile
Tilbage til toppen
Attermann
PTL addict

Indmeldt: 14. Okt 2006
Geografisk sted: skanderborg, østjylland

IndlægSkrevet: Tors Apr 15, 2010 12:25    Emne: Besvar, med citat

Det tyder fandme lækkert det der! Very Happy men de kan jo ikke kalde den 15, den er jo til am6.
Tilbage til toppen
Degnus
For STREET til Danmark

Indmeldt: 06. Maj 2007
Geografisk sted: Ugelbølle, 25 km fra Århus (:

IndlægSkrevet: Tors Apr 15, 2010 16:14    Emne: Re: Malossi VL16 Besvar, med citat

Troels K skrev:
LaLLe skrev:
Lækker nyhed! Nu vil jeg dog mene, at det er VL14 (og ikke Vforce3) der er den membran der yder mest, men denne "overstørrelse" vil sikkert forøge effekten med omkring 1 hk Smile

Ja, men VL14 fåes jo ikke til piaggio Troels, så der yder Vforce bedre end VL13 hvis man kigger på de tests som LaLLe lavede for lidt år siden Smile Og VL16 er jo til piaggio
Tilbage til toppen
Troels K
Ready for æ' Rugekas'

IndlægSkrevet: Tors Apr 15, 2010 22:12    Emne: Re: Malossi VL16 Besvar, med citat

Degnus skrev:
Troels K skrev:
LaLLe skrev:

Ja, men VL14 fåes jo ikke til piaggio Troels, så der yder Vforce bedre end VL13 hvis man kigger på de tests som LaLLe lavede for lidt år siden Smile Og VL16 er jo til piaggio
d'oh!
Ja okay, jeg havde faktisk troet de lancerede den til både Minarelli og Piaggio. Men hvis man går fra Vforce3 til den der "oversize", så tror jeg vi er oppe på en effektforøgelse på 2 hk - måske mere Smile
Tilbage til toppen
LaLLe
ZEBRA!

IndlægSkrevet: Fre Apr 16, 2010 5:42    Emne: Re: Malossi VL16 Besvar, med citat

Troels K skrev:
Degnus skrev:
Troels K skrev:
LaLLe skrev:

d'oh!
Ja okay, jeg havde faktisk troet de lancerede den til både Minarelli og Piaggio. Men hvis man går fra Vforce3 til den der "oversize", så tror jeg vi er oppe på en effektforøgelse på 2 hk - måske mere Smile

Lad os nu se, så kraftig stigning tror jeg ikke vi ser. Max 1 hk er mit bud.
Polini har også haft en oversize membran på markedet der også krævede at man fræste i blokken. Den stoppede de med at sælge pga der ikke var efterspørgsel på den.
Tilbage til toppen
CLARK
Administrator

Indmeldt: 13. Nov 2005
Geografisk sted: Randers

IndlægSkrevet: Fre Apr 16, 2010 8:40    Emne: Besvar, med citat

Så køber jeg den, når den kommer. Så må vi, hvad den kan levere, og om det står mål med indsatsen.

Det kræver jo lige lidt arbejde i blokken, men lad os nu se, om det ikke kan fikses.
Tilbage til toppen
Rise
Baghjuls Kongen

Indmeldt: 19. Nov 2005
Geografisk sted: Middelfart

IndlægSkrevet: Tirs Apr 20, 2010 22:24    Emne: Re: Malossi VL16 Besvar, med citat

Troels K skrev:
Degnus skrev:
Troels K skrev:
LaLLe skrev:

d'oh!

Ahhhhhhh der er du lige optimistisk nok tror jeg. Tror ikke engang du mærker 1. hk fra w force til den nye her da!
Tilbage til toppen
Troels K
Ready for æ' Rugekas'

IndlægSkrevet: Tirs Apr 20, 2010 22:36    Emne: Re: Malossi VL16 Besvar, med citat

Rise skrev:
Troels K skrev:
Men hvis man går fra Vforce3 til den der "oversize", så tror jeg vi er oppe på en effektforøgelse på 2 hk - måske mere Smile
Ahhhhhhh der er du lige optimistisk nok tror jeg. Tror ikke engang du mærker 1. hk fra w force til den nye her da!
Vforce3 er en skodmembran til scooter fordi den er så lille - selv volumen i VL14 er større - og denne VL16 er oversize, så med en tuning af denne membran er vi minimum oppe på +1,5-2 hk, det er jeg næsten sikker på Smile
Tilbage til toppen
Kresjan
Updater-ikke crime!!!

Indmeldt: 03. Jun 2008
Geografisk sted: 6100 Haderslev

IndlægSkrevet: Tirs Apr 20, 2010 23:02    Emne: Re: Malossi VL16 Besvar, med citat

Troels K skrev:
Rise skrev:
Troels K skrev:
Men hvis man går fra Vforce3 til den der "oversize", så tror jeg vi er oppe på en effektforøgelse på 2 hk - måske mere Smile
Vforce3 er en skodmembran til scooter fordi den er så lille - selv volumen i VL14 er større - og denne VL16 er oversize, så med en tuning af denne membran er vi minimum oppe på +1,5-2 hk, det er jeg næsten sikker på Smile

Du er satme optimistisk. Glæder mig til at se 26 heste på 70ccm blot ved udskiftning af membranen.
Tilbage til toppen
Troels K
Ready for æ' Rugekas'

IndlægSkrevet: Ons Apr 21, 2010 7:05    Emne: Re: Malossi VL16 Besvar, med citat

Kresjan skrev:
Troels K skrev:
Rise skrev:
Troels K skrev:
Du er satme optimistisk. Glæder mig til at se 26 heste på 70ccm blot ved udskiftning af membranen.
"Vi" er igang med noget med Malossi Team + en Vforce3 fra en crosser Smile så 25 skal den da op på Smile
Tilbage til toppen
CLARK
Administrator

Indmeldt: 13. Nov 2005
Geografisk sted: Randers

IndlægSkrevet: Ons Apr 21, 2010 7:56    Emne: Besvar, med citat

Jeg tror helt sikkert, at der er noget at hente ved at montere denne oversize membran i en piaggio motor, der i forvejen har en bette membran sammenlignet med membranen på en mina motor.
Herved kan piaggio motoren forhåbentligt komme op og konkurrere med mina motoren.

Men hvilken membran skal der så smides i mina-motoren, så det også lige pludselig er oversize i forhold til den "originale" størrelse? Er det en crosser V-force som Troels er inde på?

Men pisse irriterende, at den ikke lige kunne komme lidt før, når jeg alligevel var ved at få fræst min motor. Nu skal lortet jo skilles ad igen.
Tilbage til toppen
LaLLe
ZEBRA!

IndlægSkrevet: Ons Apr 21, 2010 7:57    Emne: Re: Malossi VL16 Besvar, med citat

Troels K skrev:
Rise skrev:
Troels K skrev:

Ikke desto mindre er det rent faktisk den membran min test smed flest hk med. Godt nok på en sportsmaskine men det skalere jo op.
Nu er volumen heller ikke alt i en membran, i så fald havde venturi indsatser jo slet ingen effekt og det er også bevist vha min test at det har de i stor grad.
Jeg er væsentligt mere interesseret i overflade arealet og åbningen på bladende end volumen. For nu større de to ting er nu mere flow kan der komme igennem.

Venturi indsatserne indsnævrer hullet og så sker der en trykforøgelse og det giver en hurtigere gennemstrømning og vha de to ting får man teoretisk mere benzin blanding ind i motoren.
Tilbage til toppen
Troels K
Ready for æ' Rugekas'

IndlægSkrevet: Ons Apr 21, 2010 9:36    Emne: Re: Malossi VL16 Besvar, med citat

LaLLe skrev:
Troels K skrev:
Rise skrev:
Troels K skrev:

Ikke desto mindre er det rent faktisk den membran min test smed flest hk med. Godt nok på en sportsmaskine men det skalere jo op.
Nu er volumen heller ikke alt i en membran, i så fald havde venturi indsatser jo slet ingen effekt og det er også bevist vha min test at det har de i stor grad.
Jeg er væsentligt mere interesseret i overflade arealet og åbningen på bladende end volumen. For nu større de to ting er nu mere flow kan der komme igennem.

Venturi indsatserne indsnævrer hullet og så sker der en trykforøgelse og det giver en hurtigere gennemstrømning og vha de to ting får man teoretisk mere benzin blanding ind i motoren.
Okay, nu skrev jeg jo også skodmembran (d'oh!) - det er den jo slet ikke, men jeg synes den er overvurderet til scootermotor. Venturisatser giver klart bedre kurve og bedre flow, men for at peake sine hk, så vil jeg da mene at det er volumen der spiller ind (vi snakker jo også max-hk).
Tilbage til toppen
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Pro-Tuners Lounge Forum Indeks -> Nyheder Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1